Krokom förskolegård metod och programhandling
Lekande stad, Jessica Agoes m.fl. har genomfört ett stort programarbete tillsammans med förskolebarn för en ny stor fin förskolegård i Krokom.
De har arbetat fram en översiktlig programhandling med gestaltningsprinciper och en ingående beskrivning av hur dialogarbetet gått till, tillsammans med barnen - dialogprocessen.
På vårt seminarium den 11 oktober presenterade Jessica Agoes, Lekande stad och Jochim Vemmerstad Outer Space Arkitekter sitt omfattande arbete.
Tack Krokoms kommun för att vi får lägga ut dessa länkar!
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer sjöviksskolan bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft handledning aix sjöstadsskolan bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter tak fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan studieresor bygge 3d-glasögon london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum tidskrift pedagogen inomhusmiljö energi högstadieskola möblering intervjuer publikationer evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten jämförelse utvärdering ur play utevistelse studenter adlibris råd riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling skola danmark almedalen baracker samhällsplanering ifous stort a konferenser kurser förskolan arkitekturpolitik skolor gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök utemiljö skolgårdar årsmöte seminarium forskning antologi studieresa lärmiljö skolmiljö skl förskolor förskola skolplanering gåturer arkitektur sveriges arkitekter skolutvärdering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket forum bygga skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan skr forskning hig artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport nätverk friyta inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter programhandling antologin parker miljö förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället vägledning vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval lek fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan gröna kvaliteter friytor f-6 skola finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad linkedin högstadium grundskolor arkis masterclass oslo 2018 kungsholmens skola magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes