Ge barnen 2,5 p-rutor var!
Nu finns Boverkets dokumentation från konferensen "Gör plats för barn och unga!" Där kan man ladda ner alla föredragningarna och "se" vad som sades. Bilden är från Boverkets dragning med rekommendationer för friyta. 30 kvm är som 2,5 parkeringsplatser och 40 kvm är som drygt 3 parkeringsplatser. Nog borde väl varje barn få åtminstone så mycket yta att springa runt på! 3000 kvm för en skolgård är mindre än en fotbollsplan.
Här är länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
-
Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari: ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”
-
Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september: ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”
-
Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer: ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”
-
Christer Holger » Seminarium 19 november: ”Ser fram emot detta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
bub arvika högsta betyg peter lippman nationellt centrum för lärmiljö deltagande poe læringsmiljø kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skr lekredskap jämförelse utvärdering erfarenhetsåterföring studenter adlibris bobergsskolan utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö skoldesign göteborgs universitet eu-projekt arkdes skolmiljöer jordbro kungsholmens skola oslo 2018 tidningsartiklar barrett hemlingby arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus hemsida framtidsspaning lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq tengbom upprustning rebus utställning disputation sweco universet paviljongskolor nätverk handbok release stavsborgsskolan jungmark friytor sjöstadsskolan f-6 skola knutbyskolan järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende tak barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning bygge 3d-glasögon miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder london umeå universitet trondheim skl förstudie referat bokus hagaskolan vernissage bokrelease björkrisskolan pbl pedagogen inomhusmiljö utveckling möblering westholm intervjuer kunskapsöversikt skolutvärdering forskning hig artiklar allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion malmö norge klassrum glömstaskolan rapport skolans lokaler skolbyggande nyköping pris skolinspektionen utdanningsdirektoratet kth temporära skolbyggnader barnens miljö rötterna i rinkeby stockholm rinkeby stadsplanering bok arkus skola skolverket fysisk miljö skolans utemiljö samhällsplanering sveriges arkitekter stort a konferenser förskola arkitekturpolitik skolor skolplanering skl förskolor skolmiljö studieresa artikel årsmöte forskning seminarium antologi utemiljö skolgårdar studiebesök lärmiljö boverket förskolegårdar gestaltad livsmiljö arkitektur skolans nya rum kurser konferens utvärdering av skolor förskolan energieffektivitet baracker almedalen danmark gåturer tävling lärmiljöer ifous spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande högsta betyg stort a dokumentation barns utemiljö gymnasium barnkonsekvensanalys forum bygga skola kungsholmens grundskola planering möte friyta inkluderande movium göteborg barn i stad massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a berlin riktlinjer skolbyggnader workshop svd högstadieskola energi dn debatt tidskrift sickla skola fokus rum opinion bygga skola modulskolor evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor npf antologin parker webinarium oecd ele post occupancy evaluation podcast lek pedagogiskt program fridaskolan barn och unga passivhus barn unga och byggd miljö högstadiet bygga handledning stockholms skolutvecklingsprojekt aix ljus, ljud och luft utbildningsförvaltningen programarbete varlaskolan beställa arkitekturskolan hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad högstadium grundskolor lärmiljöpodden kunskapsutveckling nätverksträff värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lindeskolan paviljonger törnquist kästa skola modulförskolor hygienrum råd utomhuspedagogik examensarbete ur play nfp rikstens skola remissvar medborgardialog tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby kapacitet utelek uppsala landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola landamäreskolan cykel nätverksmöte evidence based design