Pedagogisk utvärdering av skolmiljöer
Nu finns rapporten om gåturer i fyra skolor; Bobergsskolan, Sjöviksskolan, Johan Skytteskolan och Tellusborgsskolan. Fyra kommunala skolor i Stockholm som följer Stockholms stads funktionsprogram. Ett samarbete mellan Stockhomlm stads utbildningsförvaltning, Högskolan i Gävle akademin för utbildning och ekonomi och Ifous. Utvärderingen har redan inneburit justeringar i funktionsprogrammet och framöver kan man hoppas att många fler kommuner och andra skolhuvudmän tar till sig kunskapen, utvecklar sina funktionsprogram och även utvärderar sina skolor.
Länk till rapporten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan deltagande cykel landamäreskolan landskapsarkitektur hemkunskap poe utelek kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play remissvar rikstens skola utomhuspedagogik helsingfors hygienrum examensarbete kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning sweco universet disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö alviksskolan podcast post occupancy evaluation programhandling miljö parker antologin funktionshinder hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer workshop bub nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ midsommarkransens skola norge klassrum innovativa lärmiljöer glömstaskolan friyta möte planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande publikationer rinkeby skr bok utbildningsförvaltningen skola danmark skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar förskolor boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök högsta betyg stort a skolmiljö skl skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen ljus och belysning forum bygga skola arkus tävling stadsplanering forskning hig stockholm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth högskolan i gävle npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler rapport programarbete nätverk webbinarium inkluderande movium göteborg malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer kunskapsöversikt svd louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum bokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik bidrag utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon barn i samhället vägledning lunaskolan oecd ele suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dialog arq lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø peter lippman högsta betyg funktionsprogram grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag