Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft handledning aix sjöstadsskolan gällivare knutbyskolan om lärmiljöer järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tak fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin programhandling liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering fokus modulskolor opinion bygga skola rum pbl pedagogen inomhusmiljö tidskrift högstadieskola möblering kiruna intervjuer publikationer evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö programarbete friyta rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar forskning hig skr bobergsskolan allmänna råd lågan sisab utformning massivträ diskussion göteborg norge inkluderande tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker skolans utemiljö energieffektivitet lärmiljöer kurser förskolan utvärdering av skolor konferens gåturer gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum förskolor skl skolmiljö studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik förskola skolplanering arkitektur skolor stort a sveriges arkitekter skolutvärdering konferenser stadsplanering ifous samhällsplanering fysisk miljö skolverket skola arkus bok klassrum movium malmö lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk glömstaskolan behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte louise sassene energi skolgårdsgestaltning dn debatt westholm hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage white arkitekter hagaskolan bokus debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation