Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
bygge 3d-glasögon miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter trondheim skl förstudie debattartikel utredning bokus hagaskolan white arkitekter bokrelease björkrisskolan lunchföredrag fokus modulskolor sickla skola hållbara lärmiljöer utveckling möblering energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen peter lippman grundskola deltagande cykel allaktivitetshus landskapsarkitektur lekplatser regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skr medborgardialog frukostmöte utvärdering ur play remissvar rikstens skola utomhuspedagogik utevistelse studenter skolgårdsprojektet fysisk läromiljö törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis gåtur rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu lärarnas tidning tiundaskolan vallastaden dimensionering hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation varlaskolan forumbyggaskola paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur sjöstadsskolan handledning aix knutbyskolan bygga passivhus barns rättigheter barn och unga barn unga och byggd miljö fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning barn i samhället npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer spsm stockholm workshop bub forskning hig artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte skolans lokaler planering högstadiet skolbyggande barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering stadsplanering tävling skola kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a danmark arkus bok skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris forum bygga skola nyköping kungsholmens grundskola stockholms skolutvecklingsprojekt rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt rinkeby lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet podcast lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval järfälla 40 årsjubileum fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt gradänger friytor f-6 skola gröna kvaliteter jungmark ljus, ljud och luft release arkitekturskolan handbok beställa arbetsmiljö universet sweco pedagogiska institutionen utställning behov i skolbyggnader ferdinand förskola kth arkitektur dialog arq pedagogik bygglekplatser krokom framtidsspaning hemsida på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro värderingsverktyg skoldesign förvaltning eu-projekt göteborgs universitet riba alt arkitekter kästa skola examensarbete hygienrum råd adlibris jämförelse campus vasastan nfp herresta barkarby lekredskap skoldebatten tillgänglighet kronängskolan kandidatarbeten kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe högsta betyg johan skytteskolan landamäreskolan nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift inomhusmiljö pedagogen vernissage pbl rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet evaluering arkitekturpedagogik umeå universitet referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor programhandling antologin