Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan slu lighting kth arkitektur pedagogik arq dialog utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola jungmark stavsborgsskolan finsk skolarkitektur handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter tak fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan vägledning barn i samhället oecd ele lunaskolan miljö parker antologin programhandling london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer energi högstadieskola möblering intervjuer nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola hemkunskap poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten remissvar rikstens skola nfp campus vasastan utevistelse studenter adlibris råd törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden göteborg norge inkluderande glömstaskolan friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous skr konferens lärmiljöer förskolan stort a arkitektur gåturer skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling stadsplanering tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer workshop bub publikationer stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation högskolan i gävle npf gymnasium ljus och belysning pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete innovativa lärmiljöer webbinarium klassrum movium malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors ur play utvärdering jämförelse video tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola kapacitet utelek uppsala angelaki landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus forskning slu skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan 3d-glasögon bygge studieresor stödmaterial förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast alviksskolan vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval lek fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola gällivare ljus, ljud och luft release cored handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom liljewalls dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning