En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
						
							Kommentarer						
					
								
								
						
							Arkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..” 
- 
					Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..” 
- 
					Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!” 
- 
					Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande” 
- 
					Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..” 
						
							Senate inlägg						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								skolhusgruppen evidence based design regeringsuppdrag funktionsprogram högsta betyg peter lippman grundskola hemkunskap poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek kapacitet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet jämförelse utvärdering ur play helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer krokom lärarnas tidning hemsida framtidsspaning dialog hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö sweco universet arkitekturskolan beställa handbok cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan lek suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende alviksskolan podcast post occupancy evaluation förskolans utemiljö stödmaterial studieresor bygge 3d-glasögon london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer energi högstadieskola möblering intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki video bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden midsommarkransens skola movium klassrum webbinarium glömstaskolan friyta nätverk rapport stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet högskolan i gävle kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm forskning hig stadsplanering tävling arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous sveriges arkitekter konferens lärmiljöer kurser skolutvärdering stort a arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar skolor skolmiljö högsta betyg stort a studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolor skl skolplanering gåturer arkitekturpolitik skolans nya rum förskola ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor förskolan spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola utbildningsförvaltningen bok skr rinkeby publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler möte programarbete innovativa lärmiljöer disputation inkluderande norge göteborg malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus forskning slu skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan antologin parker miljö programhandling oecd ele barn i samhället vägledning lunaskolan pedagogiskt program fridaskolan tak spatial lighting barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering hägerneholmsskolan skolgård på taket fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom liljewalls arq pedagogik kth arkitektur lighting slu lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland multifunktionshus enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter utevistelse campus vasastan nfp rikstens skola remissvar rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan arvika nätverksmöte
 
					 
					 
					 
					