Seminariet den 22 januari
Skolhusgruppen höll ett välbesökt seminarium hos Tengboms den 22 januari. Ett seminarium med författare till vår antologi "Skolans nya rum". Inge Mette Kirkeby beskrev sina fem begrepp för att kommunicera kring arkitektur. Patrick Bjurström fördjupade diskussionen kring fem olika skolor som han studerat. Pia Persson från SPSM höll föredrag utifrån Catrin Thufvessons kapitel om tillgänglig skolmiljö. Vi fick också veta lite mer om hur SPSM arbetar med sitt värderingsverktyg. Paneldebatt på slutet med reflektioner kring föredragen och några frågor från publiken. I bildgalleriet finns bilder från seminariet.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering råd hygienrum examensarbete kästa skola alt arkitekter riba skolgårdsprojektet eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan arq dialog kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation varlaskolan forumbyggaskola paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur release gröna kvaliteter f-6 skola friytor om lärmiljöer knutbyskolan fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rötterna i rinkeby spsm workshop bub nationellt centrum för lärmiljö riktlinjer skolbyggnader skr bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering stadsplanering tävling skola danmark skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö studieresa skolgårdar antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö artikel studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik förskola skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan kurser forum bygga skola arkus bok skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring berlin artiklar forskning hig kunskapsöversikt svd rinkeby stockholm lärande temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger aix handledning sjöstadsskolan jungmark ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan handbok skolgård på taket arbetsmiljö universet sweco upprustning tengbom fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse utomhuspedagogik rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten rebus i det gröna uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag publikationer intervjuer högstadieskola energi möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor programhandling