Seminariet den 22 januari
Skolhusgruppen höll ett välbesökt seminarium hos Tengboms den 22 januari. Ett seminarium med författare till vår antologi "Skolans nya rum". Inge Mette Kirkeby beskrev sina fem begrepp för att kommunicera kring arkitektur. Patrick Bjurström fördjupade diskussionen kring fem olika skolor som han studerat. Pia Persson från SPSM höll föredrag utifrån Catrin Thufvessons kapitel om tillgänglig skolmiljö. Vi fick också veta lite mer om hur SPSM arbetar med sitt värderingsverktyg. Paneldebatt på slutet med reflektioner kring föredragen och några frågor från publiken. I bildgalleriet finns bilder från seminariet.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten jämförelse utvärdering ur play utevistelse studenter adlibris råd törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan slu lighting kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering release ljus, ljud och luft cored f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter tak fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan vägledning barn i samhället oecd ele lunaskolan miljö parker antologin programhandling london utemiljöer linköping användning av skollokaler utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa bokus hagaskolan white arkitekter pbl vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag tidskrift pedagogen inomhusmiljö videofilmer westholm dn debatt skolgårdsgestaltning intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden midsommarkransens skola movium klassrum glömstaskolan webbinarium programarbete möte skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer skr bok utbildningsförvaltningen skola danmark skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik skolor gestaltad livsmiljö förskolegårdar förskolor boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök högsta betyg stort a skolmiljö skl skolplanering gåturer arkitektur stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan spsm samhällsplanering baracker almedalen ljus och belysning forum bygga skola arkus tävling stadsplanering forskning hig rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt rapport nätverk friyta innovativa lärmiljöer inkluderande norge göteborg malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene kiruna möblering högstadieskola energi hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan 3d-glasögon bygge studieresor stödmaterial förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast alviksskolan vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval lek fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan gällivare sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe hemkunskap grundskola peter lippman högsta betyg funktionsprogram regeringsuppdrag evidence based design