Clever Classrooms

En ny forskningsrapport från University of Salford i Manchester där forskarna har utvärderat en lång rad skolbyggnader och visar att en god fysisk skolmiljö, särskilt ett bra klassrum, ger bättre resultat i skolan. Enligt forskarna skulle det påverka elevernas resultat med 16 %.
"Natural light, temperature, air quality, colour and individualised classroom design amongst the biggest physical factors impacting on pupils’ learning progress".
Läs mer och ladda hem rapporten!   Här är länken

Kommentarer

Arkiv

Länkar

Senaste kommentarer

  • Hebba Lejon » UR Play Skolstudion :  ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”

  • Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari:  ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”

  • Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september:  ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”

  • Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer:  ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”

  • Christer Holger » Seminarium 19 november:  ”Ser fram emot detta! ”

Senate inlägg

Etikettmoln