Välkommen till seminarium 8 mars
Välkommen till Skolhusgruppens seminarium ANMÄLAN
8 mars klockan 13–16
Cedervall arkitekter, Maria Skolgata 83, Stockholm
Tema för seminariet är:
Samhällsplanering för skolan, skolan som allaktivitetshus och ljus och belysning
13:00-13:15 Inledning
13:15-13:45 Lars Lindstaf - Att använda mark för förskola och grundskola som resurs i samhällsplaneringen
13:45-14:15 Emilia Hallin, Karin Manberger och Mikaela Lingvall - Skolan mitt i byn, allaktivitetshuset i Lindängeskolan
14:15-14:45 Kaffe och mingel
14:45-15:15 Thorbjörn Laike - Skolans ljus, dagsljusets och belysningens inverkan på upplevelse och beteende
15:15-15:45 Diskussion och frågestund
15:45-16:00 Avslutning och sammanfattning.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala utelek skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida arq dialog hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan arbetsmiljö sweco handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark gröna kvaliteter handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan vägledning barn i samhället oecd ele programhandling miljö parker antologin användning av skollokaler london utemiljöer linköping skolstudion magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ midsommarkransens skola movium klassrum innovativa lärmiljöer disputation friyta nätverk rapport skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen gymnasium högskolan i gävle kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm forskning hig stadsplanering tävling arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous sveriges arkitekter konferens lärmiljöer kurser skolutvärdering stort a arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar skolor skolmiljö högsta betyg stort a studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolor skl skolplanering gåturer arkitekturpolitik skolans nya rum förskola ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor förskolan spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola utbildningsförvaltningen bok skr rinkeby publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet npf webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering möte programarbete glömstaskolan webbinarium inkluderande norge göteborg malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon post occupancy evaluation podcast alviksskolan förskolans utemiljö fridaskolan tak spatial lighting vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare release cored ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan skolgård på taket universet rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet læringsmiljø poe hemkunskap landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg funktionsprogram grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag