Krokom förskolegård metod och programhandling
Lekande stad, Jessica Agoes m.fl. har genomfört ett stort programarbete tillsammans med förskolebarn för en ny stor fin förskolegård i Krokom.
De har arbetat fram en översiktlig programhandling med gestaltningsprinciper och en ingående beskrivning av hur dialogarbetet gått till, tillsammans med barnen - dialogprocessen.
På vårt seminarium den 11 oktober presenterade Jessica Agoes, Lekande stad och Jochim Vemmerstad Outer Space Arkitekter sitt omfattande arbete.
Tack Krokoms kommun för att vi får lägga ut dessa länkar!
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus rum aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola funktionsprogram högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik fysisk läromiljö kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur slu nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan arq dialog hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan arbetsmiljö skolgård på taket handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark sjöstadsskolan gällivare f-6 skola friytor om lärmiljöer knutbyskolan fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan vägledning barn i samhället utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande publikationer rinkeby svd kunskapsöversikt riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö göteborg movium inkluderande webbinarium friyta nätverk rapport skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering tävling arkus forum bygga skola ljus och belysning förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket högsta betyg stort a förskolegårdar skolor gåturer stort a skolutvärdering skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser danmark skola utbildningsförvaltningen bok skr spsm samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering möte programarbete glömstaskolan innovativa lärmiljöer klassrum norge midsommarkransens skola massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö bub workshop stockholm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth högskolan i gävle npf post occupancy evaluation podcast alviksskolan förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger aix handledning gröna kvaliteter release cored ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan disputation universet sweco upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning krokom framtidsspaning stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse råd rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek poe hemkunskap landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder antologin parker miljö programhandling