En tillgänglig lärmiljö – NPF i skolan, hur gör man?
Välkommen till ett seminarium om tillgängliga utbildningslokaler för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar arrangerat av Sweco. Den 14 september kl. 09.00-12.00 i Hörsalen, Sweco, Gjörwellsgatan 22 i Marieberg, Stockholm.
För inbjudan kontakta Anna Ellingsen: anna.ellingsen@sweco.se
Personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som exempelvis autism och ADHD upplever ofta sinnesintryck som ljud och synintryck på ett annorlunda sätt. Vad behöver man tänka på vid utformningen av skolans lokaler för att tillgodose god tillgänglighet för elever med NPF? Hur samspelar skolans organisation, pedagogik och lokaler?
Program
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
parker antologin programhandling studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler london umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling dn debatt skolgårdsgestaltning energi intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader utställning disputation sweco universet webbinarium paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft cored f-6 skola friytor gröna kvaliteter handledning knutbyskolan om lärmiljöer barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm publikationer bub workshop skolbyggnader artiklar erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning massivträ diskussion malmö norge klassrum glömstaskolan nätverk möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum barnkonsekvensanalys skolinspektionen almedalen baracker ifous samhällsplanering skr bok arkus skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark forum bygga skola tävling stadsplanering forskning hig energieffektivitet skolans utemiljö fysisk miljö skolverket webinarium pris nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler rapport friyta programarbete inkluderande movium göteborg barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla gradänger bygga gällivare sjöstadsskolan aix jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan skolhusplanering handbok beställa arkitekturskolan innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika louise sassene westholm kiruna möblering högstadieskola tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö 3d-glasögon bygge