22 maj slutseminarium i IFOUS-projekt
Den 22 maj kommer vi att presentera IFOUS-projektet Bygga skola, då vi gjort gåturer i nio skolor och studerat hur den fysiska miljön fungerar, tillsammans med lärare, elever, skolledare, annan skolpersonal och projektledare i de fyra deltagande kommunerna inom såväl fastighetsförvaltning som utbildningsförvaltning.
Länk till inbjudan
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
Senate inlägg
Etikettmoln
lindeskolan lärmilljöpodden arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling kungsholmens skola barrett hemlingby arkis grundskolor rekommendationer på ritbordet gåtur slu bygglekplatser lindängeskolan arq hälsofrågor tiundaskolan rebus utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa stavsborgsskolan finsk skolarkitektur release sjöstadsskolan handledning aix stockholms skolutvecklingsprojekt bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program lek suzanne de laval oecd ele webinarium podcast post occupancy evaluation 3d-glasögon miljö parker antologin funktionshinder london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion utredning bidrag hagaskolan white arkitekter bokus björkrisskolan lunchföredrag fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag evidence based design grundskola högsta betyg peter lippman læringsmiljø lekplatser allaktivitetshus digitalt möte kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp ur play remissvar rikstens skola bobergsskolan utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter riba skolgårdsprojektet skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg movium inkluderande friyta rapport skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium kth barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rötterna i rinkeby stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt forskning hig artiklar berlin allmänna råd bok arkus skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö stort a konferenser kurser förskolan arkitekturpolitik skolor skolplanering skolans nya rum förskolegårdar boverket studiebesök artikel utemiljö skolgårdar forskning seminarium årsmöte antologi lärmiljö studieresa skolmiljö skl förskolor förskola gestaltad livsmiljö arkitektur sveriges arkitekter högsta betyg stort a lärmiljöer konferens utvärdering av skolor samhällsplanering baracker almedalen danmark gåturer tävling stadsplanering tegelhagens skola skolbyggnader riktlinjer skolutvärdering bub workshop spsm ifous lärande temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet pris forum bygga skola skolbyggande högstadiet planering möte glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan modulförskolor törnquist fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum råd utvärdering jämförelse campus vasastan erfarenhetsåterföring kronängskolan herresta barkarby lekredskap skr rebus i det gröna uppsala kapacitet utelek poe landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande nationellt centrum för lärmiljö nätverksmöte arvika intervjuer högstadieskola energi möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola bokrelease vernissage pbl rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet evaluering trondheim umeå universitet referat skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter användning av skollokaler linköping bygge studieresor npf ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan gradänger friytor f-6 skola gröna kvaliteter utbildningsförvaltningen jungmark ljus, ljud och luft nätverk paviljongskolor programarbete handbok skolgård på taket arbetsmiljö universet sweco upprustning tengbom behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning framtidsspaning stadsbyggnad multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad högstadium kunskapsutveckling nätverksträff oslo 2018 skolmiljöer jordbro göteborgs universitet skoldesign förvaltning eu-projekt