Högsta betyg stort A
På Skolhusgruppens årsmöte fick Elisabet Andersson vårt nyinstiftade pris: "Högsta betyg stort A" för en mångsidig och omfattande artikelserie i SvD om hopträngda barn i den moderna staden med Stockholms planering i fokus. Välskrivet, kvalificerat och reflekterat. "De tänkte inte på barn när de byggde" om trånga förskolegårdar, "Vi bygger miljöer som vi kommer att ångra", "Flera hälsovinster med gröna gårdar", Bygg för barn, lär av Hamburg och Berlin", "Större fokus på barn efter kritik".
Skolhusgruppen är övertygad om att artikelserien väcker gensvar bland planerare, pedagoger, arkitekter, föräldrar och andra som ansvarar för barnens närmiljö - och att det blir en förändring till det bättre.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
skolhusgruppen evidence based design regeringsuppdrag funktionsprogram högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten jämförelse utvärdering ur play helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan slu lighting kth arkitektur pedagogik arq dialog utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö sweco universet arkitekturskolan beställa handbok cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan lek suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende vägledning barn i samhället oecd ele lunaskolan miljö parker antologin programhandling london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer energi högstadieskola möblering intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki video bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden midsommarkransens skola movium klassrum webbinarium glömstaskolan friyta nätverk rapport stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm forskning hig stadsplanering tävling arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous sveriges arkitekter konferens lärmiljöer kurser skolutvärdering stort a arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar skolor skolmiljö högsta betyg stort a studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolor skl skolplanering gåturer arkitekturpolitik skolans nya rum förskola ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor förskolan spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola utbildningsförvaltningen bok skr rinkeby publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation högskolan i gävle npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler möte programarbete innovativa lärmiljöer disputation inkluderande norge göteborg malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus forskning slu skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan 3d-glasögon bygge studieresor stödmaterial förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast alviksskolan pedagogiskt program fridaskolan tak spatial lighting barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering hägerneholmsskolan skolgård på taket fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom liljewalls dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter utevistelse campus vasastan nfp rikstens skola remissvar tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe hemkunskap landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan arvika nätverksmöte