Stort A 2020 till Inkluderande lärmiljöer
I samband med årsmötet delade Skolhusgruppen ut vårt pris, Högsta betyg stort A, till Filiz Coskun och Johanna Hallgren, White Arkitekter. För rapporten Inkluderande lärmiljöer utgiven av ARQ. Vår motivering lyder:
"Välskriven, aktuell, hög forskningsnivå, bra analys, matnyttig och intressant!
Ett måste på alla skolarkitekters skrivbord/läsplatta. En självklar vinnare av vårt högsta betyg Stort A 2020.
Årsmötet hölls digitalt och trofén fick beskådas på skärmen. Rapporten finns att ladda ner under rubriken Publikationer här på vår hemsida.
Vi fick några nya styrelseledamöter: Christina Bodin Danielsson och Magnus Domberg, samt en ny suppleant Anna Ellingsen.
Mötet inleddes med ett intressant och tankeväckande föredrag av Professor Anneli Frelin och Docent Jan Grannäs, båda på Högskolan i Gävle. De berättade om sin forskning och om ett projekt där lärare fått studera ett förslag till ombyggnad av en aula i 3D och fått utvärdera miljön i förväg, PreOE Pre Occupancy Evaluation, och Affordances, vad den fysiska miljön ger oss för möjligheter.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
programhandling studieresor bygge 3d-glasögon london utemiljöer linköping användning av skollokaler magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion forskning slu bokus hagaskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen inomhusmiljö kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte arvika johan skytteskolan högsta betyg peter lippman neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek kapacitet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan remissvar rikstens skola nfp helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 linkedin arkis grundskolor högstadium sjöviksskolan stadsbyggnad enkät krokom bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader webbinarium disputation sweco universet skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan finsk skolarkitektur jungmark stavsborgsskolan gröna kvaliteter handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium almedalen baracker samhällsplanering ifous skr bok arkus forum bygga skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik skolor förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar gåturer arkitektur skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark skola tävling stadsplanering forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport nätverk friyta inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället vägledning pedagogiskt program fridaskolan tak tellusborgsskolan fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare ljus, ljud och luft release cored handbok beställa arkitekturskolan forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer rebus upprustning tengbom fysisk lärmiljö arq pedagogik kth arkitektur dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning rekommendationer gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium råd adlibris studenter utevistelse ur play utvärdering jämförelse video tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser landamäreskolan cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen intervjuer möblering högstadieskola energi skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling videofilmer rum opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter skl förstudie trondheim umeå universitet referat debattartikel funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter högskolan i gävle antologin parker miljö