Dansk utvärdering av en skolbyggnad
En mycket ingående utvärdering av en nybyggd skola i Köpenhamn presenteras i denna skrift. Elever och lärare på högstadiet har intervjuats och man har tittat på hur lokalerna används och möblerats och frågat hur det funkar i praktiken. Lärmiljöns förhållande till pedagogiken tas särskilt upp i intervjuer med lärare. Sammantaget en mycket lärorik och intressant rapport.
Länk till rapporten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
antologin programhandling studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg allaktivitetshus landskapsarkitektur lekplatser regeringens proposition digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten lekredskap herresta barkarby utvärdering ur play video jämförelse adlibris råd utevistelse studenter skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö tengbom upprustning sweco universet webbinarium disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan release ljus, ljud och luft cored sjöstadsskolan gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning barn i samhället utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande rinkeby stockholm workshop bub riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan friyta utbildningsförvaltningen rapport stockholms skolutvecklingsprojekt kungsholmens grundskola nyköping 40 årsjubileum pris skolinspektionen almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö skr bok arkus skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark forum bygga skola tävling stadsplanering forskning hig samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket webinarium barnkonsekvensanalys skolbyggande högstadiet planering skolans lokaler möte programarbete nätverk inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf post occupancy evaluation podcast lunaskolan oecd ele tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt om lärmiljöer knutbyskolan aix handledning gröna kvaliteter jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok beställa arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket pedagogiska institutionen utställning behov i skolbyggnader ferdinand förskola kth arkitektur dialog arq pedagogik bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät arkis linkedin högstadium grundskolor masterclass oslo 2018 kungsholmens skola gemensamma ytor magnus anclair värderingsverktyg skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet kronängskolan kandidatarbeten kapacitet utelek poe neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø cykel deltagande grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan bokus umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan parker miljö 3d-glasögon