Seminarium om forskning 9 mars
Den 9 mars arrangerade Skolhusgruppen och Forum Bygga Skola gemensamt ett seminarium om forskning kring skolbyggande och lärmiljö. Suzanne de Laval presenterade den förstudie som hon genomfört på uppdrag av SKL "Lokalers betydelse för lärande" med fokus på grundskolans lokaler. Den kommer att publiceras under våren av SKL. Peter Lippman beskrev sin metod Evidence Based Design. Vi hann också med en diskussion kring vilken forskning som behövs i Sverige kring skol- och lärmiljö.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene bub workshop skolbyggnader artiklar erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning massivträ diskussion malmö norge klassrum glömstaskolan webbinarium nätverk rapport möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum barnkonsekvensanalys webinarium gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation barnens miljö rötterna i rinkeby stockholm publikationer skr bok arkus skola skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket förskolor förskolegårdar skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan energieffektivitet spsm baracker almedalen danmark forum bygga skola tävling stadsplanering forskning hig rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande temporära skolbyggnader kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen ljus och belysning pris nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler utbildningsförvaltningen friyta programarbete innovativa lärmiljöer inkluderande movium göteborg barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge vägledning förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby angelaki kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika