En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola funktionsprogram poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola jämförelse utvärdering ur play utevistelse studenter adlibris råd törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö arbetsmiljö sweco universet paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola jungmark stavsborgsskolan finsk skolarkitektur handledning aix sjöstadsskolan gällivare knutbyskolan om lärmiljöer järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tak fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan lek podcast post occupancy evaluation förskolans utemiljö alviksskolan studieresor bygge 3d-glasögon stödmaterial liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa bokus hagaskolan white arkitekter pbl vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag tidskrift pedagogen inomhusmiljö videofilmer högstadieskola möblering kiruna intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a sisab utformning massivträ diskussion göteborg movium klassrum disputation innovativa lärmiljöer friyta nätverk rapport stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby forskning hig stadsplanering tävling arkus skola skolverket fysisk miljö samhällsplanering spsm energieffektivitet sveriges arkitekter konferens lärmiljöer kurser skolutvärdering stort a gåturer gestaltad livsmiljö förskolegårdar skolor skolmiljö högsta betyg stort a studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolor skl skolplanering arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor förskolan ifous skolans utemiljö baracker almedalen danmark forum bygga skola utbildningsförvaltningen bok skr publikationer stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation högskolan i gävle npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler möte programarbete webbinarium glömstaskolan inkluderande norge midsommarkransens skola malmö lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag lågan tegelhagens skola video angelaki skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene energi skolgårdsgestaltning dn debatt westholm hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london programhandling antologin parker miljö lunaskolan oecd ele barn i samhället vägledning spatial lighting vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release skolhusplanering handbok beställa arkitekturskolan hägerneholmsskolan skolgård på taket liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dialog arq pedagogik kth arkitektur nya zeeland slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design