En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik rum aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arbetsmiljö skolgård på taket varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande publikationer spsm workshop bub nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering forskning hig stadsplanering tävling skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser forum bygga skola arkus bok skr skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer kunskapsöversikt svd rinkeby stockholm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok sweco disputation webbinarium universet rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dialog arq hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar campus vasastan rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten utelek uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokus forskning slu evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa skolstudion linköping utemiljöer london högskolan i gävle funktionshinder bygge studieresor programhandling