En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
studieresor bygge 3d-glasögon stödmaterial london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift högstadieskola möblering kiruna westholm louise sassene evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap uppsala utelek kapacitet lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola remissvar rikstens skola nfp campus vasastan studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling arkis grundskolor högstadium linkedin på ritbordet gåtur rekommendationer sjöviksskolan bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland kth arkitektur pedagogik arq dialog utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark aix sjöstadsskolan gällivare bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan lek podcast post occupancy evaluation förskolans utemiljö alviksskolan gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer bub workshop artiklar riktlinjer angelaki video tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning barn i stad lärmiljöpodden malmö midsommarkransens skola movium inkluderande glömstaskolan webbinarium nätverk möte skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen skolverket fysisk miljö samhällsplanering spsm energieffektivitet skr bok utbildningsförvaltningen forum bygga skola danmark förskolan utvärdering av skolor lärmiljöer ljus och belysning skolplanering skolutvärdering stort a gåturer förskolor skl högsta betyg stort a boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skolor förskolegårdar arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö konferenser konferens sveriges arkitekter kurser skola arkus tävling stadsplanering forskning hig ifous skolans utemiljö baracker almedalen webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt rapport friyta programarbete innovativa lärmiljöer disputation klassrum norge göteborg diskussion massivträ föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet vägledning lunaskolan oecd ele barn i samhället tak spatial lighting vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan handledning gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco arbetsmiljö fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom lighting dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar masterclass oslo 2018 kungsholmens skola magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum ur play utvärdering jämförelse medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe funktionsprogram grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte intervjuer energi skolgårdsgestaltning dn debatt utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö programhandling antologin parker