En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass tidningsartiklar barrett hemlingby tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus midsommarkransens skola bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning disputation sweco universet paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft cored f-6 skola friytor gröna kvaliteter handledning knutbyskolan om lärmiljöer järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation förskolans utemiljö alviksskolan studieresor bygge 3d-glasögon stödmaterial liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift högstadieskola möblering kiruna westholm louise sassene evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap uppsala utelek kapacitet frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium lågan köpenhamn föredrag massivträ diskussion göteborg movium inkluderande innovativa lärmiljöer programarbete friyta rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer bub workshop artiklar riktlinjer angelaki video tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark skolverket fysisk miljö samhällsplanering spsm energieffektivitet skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering skolutvärdering högsta betyg stort a förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig ifous skolans utemiljö baracker almedalen ljus och belysning skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk webbinarium glömstaskolan klassrum norge malmö lärmiljöpodden barn i stad utformning sisab skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe funktionsprogram grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte intervjuer energi skolgårdsgestaltning dn debatt utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet london användning av skollokaler linköping utemiljöer miljö programhandling antologin parker vägledning lunaskolan oecd ele barn i samhället tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga gradänger bygga gällivare sjöstadsskolan aix jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan skolhusplanering handbok beställa arkitekturskolan hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen lighting dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet linkedin högstadium grundskolor arkis stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign