En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft handledning aix sjöstadsskolan bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson 40 årsjubileum suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan studieresor bygge 3d-glasögon london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer westholm dn debatt skolgårdsgestaltning intervjuer nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skr medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö programarbete friyta rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar forskning hig erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden malmö movium klassrum bok arkus danmark almedalen baracker skolans utemiljö energieffektivitet lärmiljöer kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a skolor arkitektur skolplanering skolans nya rum förskolor skl skolmiljö studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik förskola gestaltad livsmiljö gåturer konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a konferenser stadsplanering ifous samhällsplanering fysisk miljö skolverket skola tävling inkluderande norge göteborg diskussion massivträ utformning sisab lågan allmänna råd bobergsskolan berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris forum bygga skola kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk glömstaskolan behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff värderingsverktyg gemensamma ytor lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design louise sassene energi möblering högstadieskola tidskrift inomhusmiljö pedagogen pbl rum opinion bygga skola modulskolor fokus evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter programhandling antologin parker miljö förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället vägledning tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan tak barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan gröna kvaliteter friytor f-6 skola finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation