En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer publikationer regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play remissvar rikstens skola utomhuspedagogik utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter riba lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg oslo 2018 masterclass kungsholmens skola högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan arq dialog kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation varlaskolan forumbyggaskola paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället ljus och belysning npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby spsm svd kunskapsöversikt forskning hig artiklar berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan friyta utbildningsförvaltningen rapport planering högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö bok arkus forum bygga skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark skola tävling stadsplanering samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping skolans lokaler stockholms skolutvecklingsprojekt möte programarbete nätverk inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan skr skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö bub workshop stockholm lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet post occupancy evaluation podcast lunaskolan oecd ele suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan handbok skolgård på taket arbetsmiljö universet sweco upprustning tengbom fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt modulförskolor törnquist fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum råd utvärdering jämförelse campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek poe neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor programhandling