Inkluderande lärmiljöer rapport från ARQ

Här är en rapport från två arkitekter på White arkitekter Filiz Coskun och Johanna Hallgren. Trots tydlighet i lagen är långt ifrån alla Sveriges skolor inkluderande. Idag brister skolan i tillgänglighet för elever med funktionsvariationer. Hur bör en skola gestaltas med syftet att stödja inlärningen för elever med andra förutsättningar? I den frågan började intresset för denna studie. Resultatet blev ett gestaltnings- och ett processverktyg för skolarkitekter och skolplanerare.
Ladda ner rapporten

Kommentarer

Arkiv

Länkar

Senaste kommentarer

  • Hebba Lejon » UR Play Skolstudion :  ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”

  • Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari:  ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”

  • Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september:  ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”

  • Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer:  ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”

  • Christer Holger » Seminarium 19 november:  ”Ser fram emot detta! ”

Senate inlägg

Etikettmoln