Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge användning av skollokaler london utemiljöer linköping skolstudion magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering forskning slu bokus hagaskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola funktionsprogram högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur hemkunskap poe læringsmiljø kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna ur play remissvar rikstens skola nfp helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida dimensionering lighting kth arkitektur pedagogik arq fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola universet disputation sweco handbok skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan finsk skolarkitektur jungmark stavsborgsskolan gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan vägledning barn i samhället oecd ele gymnasium högskolan i gävle kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki video tegelhagens skola allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg norge inkluderande webbinarium friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous skr bok arkus forum bygga skola ljus och belysning förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö förskola skolans nya rum arkitekturpolitik skolor högsta betyg stort a förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor gåturer arkitektur stort a skolutvärdering skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser danmark skola tävling stadsplanering forskning hig spsm samhällsplanering baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan innovativa lärmiljöer klassrum movium malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub rinkeby publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet npf post occupancy evaluation podcast alviksskolan förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter release cored ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dialog lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu enkät stadsbyggnad midsommarkransens skola multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse campus vasastan tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola utelek uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter skl förstudie trondheim umeå universitet referat debattartikel funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan antologin parker miljö programhandling