Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning sweco universet disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö alviksskolan podcast post occupancy evaluation programhandling miljö parker antologin funktionshinder hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum aor architects fokus modulskolor sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris fysisk läromiljö kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg movium inkluderande webbinarium nätverk programarbete rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande publikationer rinkeby svd kunskapsöversikt riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola stadsplanering tävling skola danmark skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen ljus och belysning forum bygga skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö bub workshop stockholm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth högskolan i gävle npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte friyta glömstaskolan innovativa lärmiljöer klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek poe hemkunskap landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik bidrag utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon barn i samhället vägledning lunaskolan oecd ele suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dialog arq lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt