Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
-
Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari: ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”
-
Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september: ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”
-
Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer: ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”
-
Christer Holger » Seminarium 19 november: ”Ser fram emot detta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin användning av skollokaler liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skolstudion utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering bokus hagaskolan pbl vernissage bokrelease björkrisskolan tidskrift pedagogen möblering westholm dn debatt arvika bub nationellt centrum för lärmiljö deltagande cykel landamäreskolan lekplatser allaktivitetshus digitalt möte kandidatarbeten regeringens proposition skr lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet remissvar rikstens skola nfp råd hygienrum examensarbete utomhuspedagogik fysisk läromiljö riba skolgårdsprojektet eu-projekt arkdes paviljonger lindeskolan gemensamma ytor värderingsverktyg nätverksträff kunskapsutveckling högstadium arkis grundskolor rekommendationer på ritbordet gåtur framtidsspaning lärarnas tidning hemsida arq hälsofrågor tiundaskolan vallastaden utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola universet disputation sweco handbok arkitekturskolan beställa varlaskolan jungmark utbildningsförvaltningen handledning aix stockholms skolutvecklingsprojekt högstadiet knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus hemlingby tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället ljus och belysning gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm ifous kunskapsöversikt skolutvärdering riktlinjer skolbyggnader allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab barn i stad malmö movium klassrum glömstaskolan möte planering nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys skolinspektionen almedalen baracker samhällsplanering stadsplanering bok arkus skola kurser sveriges arkitekter stort a konferenser skolplanering skolans nya rum arkitektur förskolor skl lärmiljö studiebesök skolgårdar utemiljö antologi seminarium forskning årsmöte artikel studieresa skolmiljö boverket förskolegårdar skolor arkitekturpolitik förskola gestaltad livsmiljö konferens utvärdering av skolor förskolan danmark gåturer tävling lärmiljöer skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket pris forum bygga skola skolbyggande skolans lokaler rapport friyta inkluderande norge göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan berlin artiklar forskning hig workshop svd rinkeby stockholm rötterna i rinkeby högsta betyg stort a barnens miljö kth utdanningsdirektoratet oecd ele post occupancy evaluation podcast multifunktionshus clever classrooms suzanne de laval lek pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla fridda brismar pålsson bygga sjöstadsskolan friytor f-6 skola stavsborgsskolan release ljus, ljud och luft nätverk paviljongskolor programarbete hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö rebus upprustning tengbom behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dimensionering lindängeskolan bygglekplatser slu enkät stadsbyggnad grundskola barrett tidningsartiklar tidskriften stad oslo 2018 kungsholmens skola lärmiljöpodden skolmiljöer jordbro göteborgs universitet skoldesign förvaltning kästa skola modulförskolor törnquist bobergsskolan adlibris studenter utevistelse erfarenhetsåterföring utvärdering jämförelse ur play rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog utelek uppsala kapacitet læringsmiljø poe landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg vård- och omsorgsboende evidence based design nätverksmöte intervjuer högstadieskola energi sickla skola utveckling inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skl förstudie trondheim umeå universitet referat linköping utemiljöer london funktionshinder bygge studieresor npf