Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus rum aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola funktionsprogram högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik fysisk läromiljö kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur slu nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan arq dialog hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan arbetsmiljö varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan vägledning barn i samhället utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande publikationer rinkeby svd kunskapsöversikt riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö göteborg movium inkluderande webbinarium glömstaskolan programarbete möte planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm skr bok utbildningsförvaltningen skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser ljus och belysning skolplanering skolutvärdering stort a gåturer förskolor skl högsta betyg stort a boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skolor förskolegårdar arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser forum bygga skola arkus tävling stadsplanering forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler rapport nätverk friyta disputation innovativa lärmiljöer klassrum norge midsommarkransens skola massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö bub workshop stockholm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth högskolan i gävle npf post occupancy evaluation podcast alviksskolan förskolans utemiljö fridaskolan tak spatial lighting vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket universet sweco upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning krokom framtidsspaning stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse råd rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek poe hemkunskap landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder antologin parker miljö programhandling