Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation sweco forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället oecd ele programhandling miljö parker antologin användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø kapacitet angelaki uppsala utelek skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan remissvar rikstens skola nfp helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad enkät slu lärarnas tidning hemsida arq dialog hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola webbinarium friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium ljus och belysning gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby publikationer rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous skr konferenser kurser sveriges arkitekter konferens skolor gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a förskolor skl skolmiljö studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering gåturer arkitektur utvärdering av skolor förskolan lärmiljöer stadsplanering forskning hig spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd stockholm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering lindängeskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse video ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum bokus forskning slu evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa skolstudion linköping utemiljöer london högskolan i gävle funktionshinder bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare stavsborgsskolan jungmark finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö universet