Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan gymnasium npf kth temporära skolbyggnader lärande nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö riktlinjer berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande webbinarium friyta rapport möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering skr bok arkus skola kurser sveriges arkitekter konferens lärmiljöer skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser utvärdering av skolor förskolan danmark forum bygga skola tävling stadsplanering forskning hig energieffektivitet spsm baracker almedalen skolinspektionen ljus och belysning pris nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler utbildningsförvaltningen programarbete nätverk glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring artiklar skolbyggnader workshop bub publikationer stockholm rötterna i rinkeby barnens miljö dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet vägledning förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen lighting dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger törnquist alt arkitekter kästa skola modulförskolor utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby angelaki kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge