Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson 40 årsjubileum fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning parker antologin programhandling london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pedagogen inomhusmiljö tidskrift högstadieskola möblering energi intervjuer nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skr medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger kungsholmens skola oslo 2018 masterclass tidningsartiklar barrett hemlingby tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö programarbete friyta rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö skolbyggnader riktlinjer erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning barn i stad lärmiljöpodden malmö norge klassrum bok arkus danmark almedalen baracker skolans utemiljö energieffektivitet lärmiljöer kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a gåturer skolor skolplanering skolans nya rum förskolor skl skolmiljö studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik förskola gestaltad livsmiljö arkitektur konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a konferenser stadsplanering ifous samhällsplanering fysisk miljö skolverket skola tävling inkluderande movium göteborg diskussion massivträ föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin forskning hig artiklar workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris forum bygga skola kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk glömstaskolan behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet linkedin högstadium grundskolor arkis stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning eu-projekt göteborgs universitet skoldesign alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design louise sassene westholm skolgårdsgestaltning dn debatt utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola pbl rum opinion bygga skola modulskolor fokus evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö 3d-glasögon bygge studieresor lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan handledning sjöstadsskolan aix finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation