Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan deltagande cykel allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap uppsala utelek kapacitet kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby utvärdering ur play remissvar examensarbete utomhuspedagogik helsingfors hygienrum modulförskolor kästa skola alt arkitekter törnquist paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet hemsida framtidsspaning krokom lärarnas tidning tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan arbetsmiljö beställa handbok skolhusplanering release ljus, ljud och luft cored friytor gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende spatial lighting tak oecd ele lunaskolan vägledning barn i samhället antologin programhandling miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan liljewall arkitekter trondheim skl förstudie debattartikel referat umeå universitet bokus hagaskolan white arkitekter modulskolor opinion bygga skola rum aor architects fokus pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg norge klassrum glömstaskolan webbinarium nätverk programarbete rapport stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum pris skolinspektionen npf högskolan i gävle kth temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby lärande publikationer forskning hig stadsplanering tävling arkus skola skolverket fysisk miljö spsm energieffektivitet skolans utemiljö sveriges arkitekter konferens lärmiljöer kurser skolutvärdering stort a gåturer gestaltad livsmiljö förskolegårdar skolor skolmiljö högsta betyg stort a studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolor skl skolplanering arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor förskolan samhällsplanering ifous baracker almedalen danmark forum bygga skola utbildningsförvaltningen bok skr stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö dokumentation barns utemiljö gymnasium utdanningsdirektoratet webinarium barnkonsekvensanalys nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler möte friyta disputation innovativa lärmiljöer inkluderande movium midsommarkransens skola malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer bub workshop louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge podcast alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation lek tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dialog arq pedagogik bygglekplatser nya zeeland slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer gåtur arkis linkedin högstadium grundskolor masterclass oslo 2018 kungsholmens skola jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet studenter utevistelse råd adlibris jämförelse campus vasastan nfp rikstens skola frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe högsta betyg funktionsprogram grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika