Arkitektur och lärande kurs på Göteborgs universitet
Arkitektur och lärande - förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling (7,5 poäng , PDG693, HT2018-VT2019)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande – IPKL erbjuder en distansutbildning i arkitektur och lärande 7,5 poäng.
Under kursen kommer vi att studera didaktik, arkitektur, utomhuspedagogik, scenario för framtidens lärande och hur barn och unga kan bli delaktiga i utvecklingen av sin lärmiljö.
I kursen föreläser Tomas Kroksmark, Professor Högskolan i Jönköping, Anna Törnquist, Arkitekt, Carl Heath, Forskare RISE Interactive, Suzanne de Laval, Arkitekt och teknologie doktor och Kristina Thorshag, Forskare, Göteborgs universitet.
Kursen är tänkt som ett inspirerande möte mellan pedagoger, arkitekter, ledare och alla som planerar, bygger och ska verka i framtidens skola och förskola.
Sista anmälningsdatum 16 april
Anmäl dig här Kurstrailer
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan deltagande cykel allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap uppsala utelek kapacitet kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby utvärdering ur play remissvar adlibris råd utevistelse studenter skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet hemsida framtidsspaning krokom lärarnas tidning tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan arbetsmiljö beställa handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak oecd ele lunaskolan vägledning barn i samhället antologin programhandling miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan liljewall arkitekter trondheim skl förstudie debattartikel referat umeå universitet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg norge klassrum innovativa lärmiljöer glömstaskolan friyta möte skolans lokaler planering högstadiet skolbyggande barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby stockholm skr bok tävling forum bygga skola danmark skolverket fysisk miljö spsm energieffektivitet skolans utemiljö sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar förskolor boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök högsta betyg stort a skolmiljö skl skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan samhällsplanering ifous baracker almedalen ljus och belysning skola arkus utbildningsförvaltningen stadsplanering forskning hig publikationer lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth högskolan i gävle npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum nyköping kungsholmens grundskola stockholms skolutvecklingsprojekt rapport programarbete nätverk webbinarium inkluderande movium midsommarkransens skola malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer bub workshop louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan bokus utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge podcast alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan cored ljus, ljud och luft release arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan disputation universet sweco pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dialog arq pedagogik bygglekplatser nya zeeland slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer gåtur arkis linkedin högstadium grundskolor masterclass oslo 2018 kungsholmens skola gemensamma ytor magnus anclair värderingsverktyg skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik jämförelse campus vasastan nfp rikstens skola frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe högsta betyg funktionsprogram grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika