Arkitektur och lärande kurs på Göteborgs universitet
Arkitektur och lärande - förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling (7,5 poäng , PDG693, HT2018-VT2019)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande – IPKL erbjuder en distansutbildning i arkitektur och lärande 7,5 poäng.
Under kursen kommer vi att studera didaktik, arkitektur, utomhuspedagogik, scenario för framtidens lärande och hur barn och unga kan bli delaktiga i utvecklingen av sin lärmiljö.
I kursen föreläser Tomas Kroksmark, Professor Högskolan i Jönköping, Anna Törnquist, Arkitekt, Carl Heath, Forskare RISE Interactive, Suzanne de Laval, Arkitekt och teknologie doktor och Kristina Thorshag, Forskare, Göteborgs universitet.
Kursen är tänkt som ett inspirerande möte mellan pedagoger, arkitekter, ledare och alla som planerar, bygger och ska verka i framtidens skola och förskola.
Sista anmälningsdatum 16 april
Anmäl dig här Kurstrailer
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
parker antologin programhandling studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler london umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag fokus sickla skola hållbara lärmiljöer utveckling möblering energi högstadieskola louise sassene evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan studenter adlibris råd riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö törnquist paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader utställning disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok release ljus, ljud och luft jungmark friytor gröna kvaliteter f-6 skola knutbyskolan om lärmiljöer barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan gymnasium npf kth temporära skolbyggnader lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö forskning hig artiklar skr bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande nätverk programarbete utbildningsförvaltningen skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping pris webinarium skolverket fysisk miljö skolans utemiljö energieffektivitet stadsplanering tävling forum bygga skola danmark skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö studieresa skolgårdar antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö artikel studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik förskola skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan kurser skola arkus bok samhällsplanering ifous baracker almedalen skolinspektionen barnkonsekvensanalys 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt möte rapport friyta glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring berlin riktlinjer skolbyggnader workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby barnens miljö dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla gradänger bygga handledning sjöstadsskolan aix finsk skolarkitektur stavsborgsskolan forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning eu-projekt göteborgs universitet skoldesign alt arkitekter kästa skola modulförskolor utevistelse utomhuspedagogik examensarbete hygienrum ur play utvärdering jämförelse lekredskap skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika publikationer intervjuer westholm skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift inomhusmiljö pedagogen pbl rum opinion bygga skola modulskolor white arkitekter hagaskolan bokus referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö 3d-glasögon bygge