Frukostmöte - Skolan som brobyggare
Tid: Torsdag den 18 februari kl 08.00 – 09.00, frukost från 07.45
Plats: Tengbom, Katarinavägen 15, Stockholm
Osa: Tisdag 16 februari. Anmäl dig här >>
Skola och utbildning är en demokratisk grundpelare i samhället. Skolan ska vara en öppen plats där barn, ungdomar och pedagoger möts och lär av varandra. Det finns önskemål att skolbyggnader ska vara öppna och transparenta mötesplatser även i inlärningsmiljön, för att bland annat motverka mobbning och utanförskap. I detta samtal diskuterar vi om framtidens läromiljöer kan vara både öppna och transparenta, samtidigt som de är trygga platser.
Håkan Forsell, urbanhistoriker och författare, leder samtalet och bidrar med synen på skolan som föränderlig miljö. I panelen ingår Lina Swanberg, Arkitekt SAR/MSA, segmentsansvarig för ubildning på Tengbom och Olle Burell, Skolborgarråd (s) i Stockholm och även arkitekt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
programhandling studieresor bygge 3d-glasögon högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder referat umeå universitet trondheim skl förstudie white arkitekter bokus hagaskolan lunchföredrag fokus modulskolor opinion bygga skola rum tidskrift pedagogen inomhusmiljö energi högstadieskola möblering intervjuer skolhusgruppen evidence based design grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek skr medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur rekommendationer krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö tengbom upprustning rebus innovativa lärmiljöer disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok jungmark stavsborgsskolan gröna kvaliteter f-6 skola friytor gradänger knutbyskolan 40 årsjubileum järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader berlin tegelhagens skola allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö stadsplanering tävling skola kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö förskola arkitekturpolitik skolor förskolor skl boverket studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö skolmiljö förskolegårdar gåturer arkitektur skolans nya rum skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a danmark arkus bok ifous samhällsplanering baracker almedalen skolinspektionen pris forum bygga skola kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan bobergsskolan erfarenhetsåterföring forskning hig artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga barns rättigheter bygga sjöstadsskolan aix handledning ljus, ljud och luft release finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning arq pedagogik kth arkitektur dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor undervisningsnära gradänger lindeskolan paviljonger arkdes lärmilljöpodden kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter utevistelse nfp rikstens skola remissvar tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan arvika nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling hållbara lärmiljöer björkrisskolan bokrelease vernissage pbl evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning debattartikel linköping utemiljöer london användning av skollokaler antologin parker miljö