Frukostmöte - Skolan som brobyggare
Tid: Torsdag den 18 februari kl 08.00 – 09.00, frukost från 07.45
Plats: Tengbom, Katarinavägen 15, Stockholm
Osa: Tisdag 16 februari. Anmäl dig här >>
Skola och utbildning är en demokratisk grundpelare i samhället. Skolan ska vara en öppen plats där barn, ungdomar och pedagoger möts och lär av varandra. Det finns önskemål att skolbyggnader ska vara öppna och transparenta mötesplatser även i inlärningsmiljön, för att bland annat motverka mobbning och utanförskap. I detta samtal diskuterar vi om framtidens läromiljöer kan vara både öppna och transparenta, samtidigt som de är trygga platser.
Håkan Forsell, urbanhistoriker och författare, leder samtalet och bidrar med synen på skolan som föränderlig miljö. I panelen ingår Lina Swanberg, Arkitekt SAR/MSA, segmentsansvarig för ubildning på Tengbom och Olle Burell, Skolborgarråd (s) i Stockholm och även arkitekt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation sweco handbok arkitekturskolan beställa finsk skolarkitektur release gröna kvaliteter f-6 skola friytor gradänger bygga fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele programhandling studieresor bygge funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen möblering energi högstadieskola intervjuer publikationer regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan jämförelse utvärdering råd hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter riba skolgårdsprojektet eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad enkät slu lärarnas tidning hemsida arq dialog kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bub workshop forskning hig artiklar berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö stadsplanering lärmiljöer skolutvärdering sveriges arkitekter stort a arkitektur gåturer skolplanering förskola arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö studieresa skolgårdar antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö artikel studiebesök skolmiljö skl förskolor skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor konferens utvärdering av skolor förskolan kurser konferenser ifous samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan skr skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering rapport nätverk friyta rebus upprustning tengbom fysisk lärmiljö vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dimensionering lindängeskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair lindeskolan paviljonger arkdes lärmilljöpodden kästa skola modulförskolor törnquist fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse nfp rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten utelek uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika louise sassene dn debatt westholm skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling hållbara lärmiljöer opinion bygga skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion linköping utemiljöer london användning av skollokaler antologin parker miljö 3d-glasögon ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning stavsborgsskolan jungmark ljus, ljud och luft paviljongskolor forumbyggaskola varlaskolan skolgård på taket arbetsmiljö universet