Frukostmöte - Skolan som brobyggare
Tid: Torsdag den 18 februari kl 08.00 – 09.00, frukost från 07.45
Plats: Tengbom, Katarinavägen 15, Stockholm
Osa: Tisdag 16 februari. Anmäl dig här >>
Skola och utbildning är en demokratisk grundpelare i samhället. Skolan ska vara en öppen plats där barn, ungdomar och pedagoger möts och lär av varandra. Det finns önskemål att skolbyggnader ska vara öppna och transparenta mötesplatser även i inlärningsmiljön, för att bland annat motverka mobbning och utanförskap. I detta samtal diskuterar vi om framtidens läromiljöer kan vara både öppna och transparenta, samtidigt som de är trygga platser.
Håkan Forsell, urbanhistoriker och författare, leder samtalet och bidrar med synen på skolan som föränderlig miljö. I panelen ingår Lina Swanberg, Arkitekt SAR/MSA, segmentsansvarig för ubildning på Tengbom och Olle Burell, Skolborgarråd (s) i Stockholm och även arkitekt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 linkedin arkis grundskolor högstadium sjöviksskolan på ritbordet gåtur rekommendationer krokom lärarnas tidning hemsida framtidsspaning lighting kth arkitektur pedagogik arq fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader disputation sweco universet skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan finsk skolarkitektur jungmark stavsborgsskolan gröna kvaliteter handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan vägledning barn i samhället oecd ele programhandling miljö parker antologin hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder debattartikel referat umeå universitet trondheim skl förstudie white arkitekter fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning energi högstadieskola möblering intervjuer skolhusgruppen evidence based design grundskola funktionsprogram högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur hemkunskap poe læringsmiljø kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan jämförelse utvärdering ur play utevistelse studenter adlibris råd kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden göteborg norge inkluderande webbinarium friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium npf utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby publikationer rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader berlin erfarenhetsåterföring bobergsskolan stadsplanering tävling skola danmark skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous skr konferens lärmiljöer förskolan stort a arkitektur gåturer skolplanering skolutvärdering högsta betyg stort a förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö skolor arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig spsm samhällsplanering baracker almedalen ljus och belysning forum bygga skola arkus bok allmänna råd tegelhagens skola video angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd stockholm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth högskolan i gävle gymnasium skolinspektionen pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan innovativa lärmiljöer klassrum movium malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan kästa skola modulförskolor törnquist alt arkitekter utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola kapacitet utelek uppsala förskolegård allaktivitetshus lekplatser neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan arvika nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer björkrisskolan bokrelease vernissage pbl lunchföredrag hagaskolan bokus forskning slu skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor stödmaterial förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast alviksskolan pedagogiskt program fridaskolan tak tellusborgsskolan fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare ljus, ljud och luft release cored handbok beställa arkitekturskolan forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö rebus upprustning tengbom liljewalls dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dialog lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu enkät stadsbyggnad midsommarkransens skola multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier