Clever Classrooms
En ny forskningsrapport från University of Salford i Manchester där forskarna har utvärderat en lång rad skolbyggnader och visar att en god fysisk skolmiljö, särskilt ett bra klassrum, ger bättre resultat i skolan. Enligt forskarna skulle det påverka elevernas resultat med 16 %.
"Natural light, temperature, air quality, colour and individualised classroom design amongst the biggest physical factors impacting on pupils’ learning progress".
Läs mer och ladda hem rapporten! Här är länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
sweco universet disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval förskolans utemiljö alviksskolan podcast post occupancy evaluation 3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge funktionshinder hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum aor architects fokus modulskolor sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design grundskola funktionsprogram högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser lekplatser utelek kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play remissvar rikstens skola utomhuspedagogik helsingfors hygienrum examensarbete skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu nya zeeland bygglekplatser vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning innovativa lärmiljöer glömstaskolan friyta möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby stockholm workshop bub riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö midsommarkransens skola movium inkluderande utbildningsförvaltningen arkus forum bygga skola ljus och belysning almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor gåturer skolor skolplanering skolutvärdering stort a förskolor skl högsta betyg stort a lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr spsm samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket danmark skola tävling bok klassrum norge göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt publikationer lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth högskolan i gävle npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport programarbete nätverk webbinarium ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dialog arq hemsida lärarnas tidning krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät arkis linkedin högstadium grundskolor nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala förskolegård digitalt möte poe hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande johan skytteskolan landamäreskolan nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik bidrag utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping parker miljö programhandling antologin barn i samhället vägledning lunaskolan oecd ele tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö hägerneholmsskolan