Ge barnen 2,5 p-rutor var!
Nu finns Boverkets dokumentation från konferensen "Gör plats för barn och unga!" Där kan man ladda ner alla föredragningarna och "se" vad som sades. Bilden är från Boverkets dragning med rekommendationer för friyta. 30 kvm är som 2,5 parkeringsplatser och 40 kvm är som drygt 3 parkeringsplatser. Nog borde väl varje barn få åtminstone så mycket yta att springa runt på! 3000 kvm för en skolgård är mindre än en fotbollsplan.
Här är länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
antologin programhandling miljö parker linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan deltagande cykel allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap poe digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff grundskolor högstadium linkedin arkis enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida arq dialog hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan arbetsmiljö varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende spatial lighting tak oecd ele lunaskolan vägledning barn i samhället utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby stockholm workshop bub riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö midsommarkransens skola movium inkluderande webbinarium glömstaskolan friyta möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm skr bok tävling skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser ljus och belysning skolplanering skolutvärdering stort a gåturer förskolor skl högsta betyg stort a boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skolor förskolegårdar arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser forum bygga skola arkus utbildningsförvaltningen stadsplanering forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport programarbete nätverk disputation innovativa lärmiljöer klassrum norge göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt publikationer lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth högskolan i gävle npf post occupancy evaluation podcast alviksskolan förskolans utemiljö suzanne de laval lek tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket universet sweco upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden bygglekplatser nya zeeland slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek lekplatser neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø peter lippman högsta betyg funktionsprogram grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon