Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin användning av skollokaler liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter bokus björkrisskolan lunchföredrag fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag evidence based design grundskola högsta betyg peter lippman læringsmiljø lekplatser allaktivitetshus digitalt möte kandidatarbeten regeringens proposition skr lekredskap herresta barkarby kronängskolan erfarenhetsåterföring campus vasastan jämförelse utvärdering bobergsskolan utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter riba skolgårdsprojektet eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet jordbro skolmiljöer oslo 2018 nätverksträff kunskapsutveckling högstadium tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus stadsbyggnad framtidsspaning lärarnas tidning hemsida arq hälsofrågor tiundaskolan vallastaden utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation sweco handbok programarbete paviljongskolor nätverk ljus, ljud och luft jungmark utbildningsförvaltningen gröna kvaliteter f-6 skola friytor gradänger knutbyskolan fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället ljus och belysning gymnasium kth barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rötterna i rinkeby stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt forskning hig artiklar berlin allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg movium inkluderande friyta rapport skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys skolinspektionen almedalen baracker samhällsplanering stadsplanering tävling gåturer danmark högsta betyg stort a sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö förskola arkitekturpolitik skolor förskolegårdar skolmiljö studieresa lärmiljö skolgårdar antologi forskning seminarium årsmöte utemiljö artikel boverket studiebesök skl förskolor arkitektur skolans nya rum skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan kurser skola arkus bok skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket pris forum bygga skola skolbyggande högstadiet planering möte glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola skolbyggnader riktlinjer skolutvärdering bub workshop spsm ifous lärande temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet post occupancy evaluation podcast webinarium oecd ele suzanne de laval lek pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter passivhus bygga stockholms skolutvecklingsprojekt aix handledning sjöstadsskolan release finsk skolarkitektur stavsborgsskolan beställa arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan skolgård på taket arbetsmiljö universet rebus upprustning tengbom behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dimensionering lindängeskolan bygglekplatser slu gåtur på ritbordet rekommendationer grundskolor arkis hemlingby barrett kungsholmens skola stadsutveckling värderingsverktyg gemensamma ytor undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum råd nfp rikstens skola remissvar ur play rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet uppsala kapacitet utelek poe landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande nationellt centrum för lärmiljö nätverksmöte arvika intervjuer högstadieskola energi möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola bokrelease vernissage pbl rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning skolstudion linköping utemiljöer london funktionshinder bygge studieresor npf