Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arvika nätverksmöte nationellt centrum för lärmiljö deltagande cykel landamäreskolan lekplatser allaktivitetshus digitalt möte kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna ur play remissvar rikstens skola nfp råd hygienrum examensarbete utomhuspedagogik fysisk läromiljö törnquist modulförskolor eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet undervisningsnära gradänger gemensamma ytor värderingsverktyg nätverksträff kunskapsutveckling högstadium tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus stadsbyggnad enkät slu bygglekplatser lindängeskolan dimensionering kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader tengbom upprustning rebus universet arbetsmiljö skolgård på taket varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft jungmark utbildningsförvaltningen gröna kvaliteter f-6 skola friytor sjöstadsskolan bygga fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället ljus och belysning 3d-glasögon miljö parker antologin användning av skollokaler liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter bokus björkrisskolan lunchföredrag fokus modulskolor opinion bygga skola hållbara lärmiljöer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene bub workshop forskning hig artiklar berlin allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg norge inkluderande friyta rapport skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys skolinspektionen utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm ifous bok arkus skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö sveriges arkitekter stort a konferenser kurser förskola arkitekturpolitik skolor skolplanering skl skolmiljö studieresa lärmiljö skolgårdar antologi forskning seminarium årsmöte utemiljö artikel boverket studiebesök förskolor förskolegårdar gestaltad livsmiljö arkitektur skolans nya rum högsta betyg stort a lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan samhällsplanering baracker almedalen danmark gåturer tävling stadsplanering rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium pris forum bygga skola skolbyggande högstadiet planering möte glömstaskolan klassrum movium malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola skolbyggnader riktlinjer skolutvärdering kunskapsöversikt svd intervjuer högstadieskola energi möblering pedagogen tidskrift inomhusmiljö bokrelease vernissage pbl rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning skolstudion linköping utemiljöer london funktionshinder bygge studieresor npf oecd ele post occupancy evaluation podcast webinarium clever classrooms suzanne de laval lek pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter knutbyskolan gradänger stockholms skolutvecklingsprojekt aix handledning stavsborgsskolan release finsk skolarkitektur nätverk paviljongskolor programarbete handbok sweco disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning vallastaden tiundaskolan hälsofrågor arq hemsida lärarnas tidning framtidsspaning gåtur på ritbordet rekommendationer grundskolor arkis hemlingby oslo 2018 kungsholmens skola stadsutveckling skolmiljöer jordbro lindeskolan paviljonger arkdes lärmilljöpodden skolgårdsprojektet riba alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse bobergsskolan utvärdering jämförelse campus vasastan erfarenhetsåterföring kronängskolan herresta barkarby lekredskap skr utelek uppsala kapacitet læringsmiljø poe landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg grundskola evidence based design regeringsuppdrag