Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående

Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida

Kommentarer

Arkiv

Länkar

Senaste kommentarer

  • Hebba Lejon » UR Play Skolstudion :  ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”

  • Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari:  ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”

  • Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september:  ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”

  • Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer:  ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”

  • Christer Holger » Seminarium 19 november:  ”Ser fram emot detta! ”

Senate inlägg

Etikettmoln