Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
-
Hebba Lejon » UR Play Skolstudion : ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika deltagande cykel landamäreskolan grundskola poe læringsmiljø kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog jämförelse utvärdering erfarenhetsåterföring campus vasastan studenter adlibris bobergsskolan utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger kungsholmens skola oslo 2018 arkis grundskolor högstadium tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu kth arkitektur pedagogik arq utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader disputation sweco universet programarbete paviljongskolor nätverk handbok jungmark utbildningsförvaltningen ljus, ljud och luft handledning aix stockholms skolutvecklingsprojekt gröna kvaliteter knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program lek podcast post occupancy evaluation oecd ele webinarium studieresor bygge 3d-glasögon miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder referat umeå universitet trondheim skl förstudie fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering fokus modulskolor opinion bygga skola rum pbl pedagogen inomhusmiljö tidskrift högstadieskola möblering energi louise sassene bub workshop artiklar forskning hig berlin allmänna råd lågan sisab utformning massivträ diskussion göteborg movium inkluderande friyta rapport planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm ifous bok arkus skola skolverket fysisk miljö samhällsplanering energieffektivitet sveriges arkitekter stort a lärmiljöer kurser förskola arkitekturpolitik skolor skolplanering skl skolmiljö studieresa lärmiljö skolgårdar antologi forskning seminarium årsmöte utemiljö artikel boverket studiebesök förskolor förskolegårdar gestaltad livsmiljö arkitektur skolans nya rum högsta betyg stort a konferenser konferens utvärdering av skolor förskolan skolans utemiljö baracker almedalen danmark gåturer tävling stadsplanering rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium pris forum bygga skola kungsholmens grundskola nyköping skolans lokaler möte glömstaskolan klassrum norge malmö lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola riktlinjer skolbyggnader skolutvärdering kunskapsöversikt svd intervjuer skolgårdsgestaltning dn debatt westholm hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage white arkitekter hagaskolan bokus skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning användning av skollokaler linköping utemiljöer london npf antologin parker vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället tak vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla gradänger bygga sjöstadsskolan friytor f-6 skola finsk skolarkitektur stavsborgsskolan release forumbyggaskola varlaskolan beställa arkitekturskolan innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö rebus upprustning tengbom dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor framtidsspaning hemsida lärarnas tidning rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff värderingsverktyg gemensamma ytor lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd utomhuspedagogik examensarbete hygienrum ur play nfp rikstens skola remissvar skr rebus i det gröna skollokaler frukostmöte kapacitet utelek uppsala landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser nationellt centrum för lärmiljö peter lippman högsta betyg regeringsuppdrag evidence based design