Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
innovativa lärmiljöer disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok jungmark stavsborgsskolan gröna kvaliteter f-6 skola friytor gradänger knutbyskolan 40 årsjubileum järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder debattartikel utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte arvika johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus förskolegård uppsala utelek kapacitet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skr remissvar rikstens skola nfp utevistelse studenter adlibris råd törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden arkdes paviljonger lindeskolan undervisningsnära gradänger gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 linkedin arkis grundskolor högstadium sjöviksskolan stadsbyggnad enkät krokom bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar forskning hig erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum bok arkus danmark almedalen baracker samhällsplanering ifous konferenser kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a arkitektur gåturer skolplanering skolans nya rum förskolor skl skolmiljö studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik förskola gestaltad livsmiljö skolor konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a lärmiljöer stadsplanering skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket skola tävling inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin skolbyggnader riktlinjer workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen pris forum bygga skola kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan rebus upprustning tengbom fysisk lärmiljö arq pedagogik kth arkitektur dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning rekommendationer gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba alt arkitekter utomhuspedagogik examensarbete hygienrum ur play utvärdering jämförelse campus vasastan tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten læringsmiljø poe neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen intervjuer möblering högstadieskola energi inomhusmiljö pedagogen tidskrift rum opinion bygga skola modulskolor fokus lunchföredrag hagaskolan bokus white arkitekter skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor programhandling oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga barns rättigheter bygga sjöstadsskolan aix handledning ljus, ljud och luft release finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö