Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
skolhusgruppen evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø förskolegård kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet video jämförelse utvärdering ur play helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer krokom bygglekplatser lindängeskolan slu lighting kth arkitektur pedagogik arq liljewalls tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö disputation sweco universet skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola jungmark stavsborgsskolan finsk skolarkitektur handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter lek suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende vägledning barn i samhället oecd ele programhandling miljö parker antologin hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer energi högstadieskola möblering intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden göteborg norge inkluderande glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris ljus och belysning gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm forskning hig stadsplanering tävling skola danmark almedalen baracker samhällsplanering spsm förskolan utvärdering av skolor konferenser kurser skolutvärdering stort a arkitektur gåturer skolplanering förskolegårdar förskolor boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skl högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor arkitekturpolitik skolans nya rum förskola lärmiljöer konferens sveriges arkitekter ifous skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket forum bygga skola arkus bok skr rinkeby publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport nätverk friyta webbinarium klassrum movium malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer workshop bub louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus forskning slu skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor stödmaterial förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lunaskolan pedagogiskt program fridaskolan tak tellusborgsskolan fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola gällivare ljus, ljud och luft release cored handbok beställa arkitekturskolan innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter utevistelse campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog kapacitet utelek uppsala angelaki landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola peter lippman högsta betyg johan skytteskolan arvika nätverksmöte