Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin användning av skollokaler london utemiljöer linköping skolstudion referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter bokus rum pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala utelek skoldebatten lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play remissvar rikstens skola nfp utevistelse studenter adlibris fysisk läromiljö törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden arkdes paviljonger lindeskolan magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö tengbom upprustning rebus universet arbetsmiljö skolgård på taket handbok arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft jungmark stavsborgsskolan handledning aix sjöstadsskolan om lärmiljöer knutbyskolan barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället ljus och belysning npf utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö riktlinjer skolbyggnader skr tegelhagens skola allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö stadsplanering tävling skola danmark skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum arkitektur gåturer förskolegårdar skolmiljö lärmiljö studieresa skolgårdar antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö artikel studiebesök boverket skl förskolor skolor arkitekturpolitik förskola skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan kurser forum bygga skola arkus bok ifous samhällsplanering baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin artiklar forskning hig workshop bub rinkeby stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson bygga gradänger friytor f-6 skola gröna kvaliteter release finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor forumbyggaskola sweco disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dialog arq hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger göteborgs universitet skoldesign förvaltning eu-projekt skolgårdsprojektet riba alt arkitekter utomhuspedagogik examensarbete hygienrum råd utvärdering jämförelse campus vasastan rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet læringsmiljø poe neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag publikationer intervjuer högstadieskola energi möblering pedagogen tidskrift inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus lunchföredrag arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter högskolan i gävle funktionshinder bygge studieresor programhandling