Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer krokom lärarnas tidning hemsida framtidsspaning dialog hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering liljewalls tengbom upprustning rebus arbetsmiljö sweco universet arkitekturskolan beställa handbok cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan lek suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende alviksskolan podcast post occupancy evaluation förskolans utemiljö stödmaterial studieresor bygge 3d-glasögon london utemiljöer linköping användning av skollokaler magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola rum videofilmer utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer energi högstadieskola möblering intervjuer skolhusgruppen evidence based design regeringsuppdrag funktionsprogram högsta betyg peter lippman grundskola hemkunskap poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek kapacitet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet jämförelse utvärdering ur play helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö göteborg norge inkluderande disputation innovativa lärmiljöer programarbete möte skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby publikationer rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö ifous skr konferens lärmiljöer kurser sveriges arkitekter arkitekturpolitik gåturer skolplanering skolutvärdering skolor förskolegårdar boverket skolmiljö lärmiljö utemiljö skolgårdar forskning seminarium årsmöte studieresa antologi studiebesök artikel högsta betyg stort a skl förskolor skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur stort a förskolan ljus och belysning konferenser utvärdering av skolor forskning hig spsm samhällsplanering baracker almedalen danmark skola utbildningsförvaltningen bok allmänna råd bobergsskolan video angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd stockholm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth högskolan i gävle utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt rapport nätverk friyta glömstaskolan webbinarium klassrum movium midsommarkransens skola lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter utevistelse campus vasastan nfp rikstens skola remissvar rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande johan skytteskolan arvika nätverksmöte louise sassene skolgårdsgestaltning dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus forskning slu skl förstudie trondheim umeå universitet referat debattartikel funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan antologin parker miljö programhandling oecd ele barn i samhället vägledning lunaskolan pedagogiskt program fridaskolan tak spatial lighting barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering hägerneholmsskolan skolgård på taket behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö arq pedagogik kth arkitektur lighting slu lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland multifunktionshus enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning