Pedagogisk utvärdering, seminarium 14 nov
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad har i samverkan med Högskolan i Gävle genomfört en utvärdering av fyra nybyggda skolor. Utvärderingens syfte är att förbättra förvaltningen i sin roll som beställare, men också att testa gåturer som en metod för systematisk erfarenhetsåterföring i vid lokalprojekt.
Vid detta digitala seminarium presenteras och diskuteras den rapport som utvärderingen resulterat i. Rapporten har författats tillsammans med Jan Grannäs (docent och universitetslektor i didaktik) och Anneli Frelin (professor i didaktik) från Högskolan i Gävle och båda deltar i presentationen. Dessutom kommer rapporten att diskuteras i en panel bestående av bland annat arkitekt, skolledare och representant för fastighetsägare. Inbjudan sker via Utbildingsförvaltningen och Ifous.
Tid och plats
Dag: 14 november
Tid: 13.30-15.30
Plats: Digitalt, anmälan sker via länk
Pris: Kostnadsfritt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar gåtur rekommendationer sjöviksskolan hemsida framtidsspaning krokom lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark sjöstadsskolan gällivare f-6 skola knutbyskolan om lärmiljöer barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter järfälla fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak post occupancy evaluation förskolans utemiljö alviksskolan podcast antologin programhandling miljö parker utemiljöer linköping användning av skollokaler london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte peter lippman grundskola funktionsprogram högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö midsommarkransens skola movium inkluderande innovativa lärmiljöer nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum pris skolinspektionen utdanningsdirektoratet högskolan i gävle kth temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby lärande publikationer bub workshop nationellt centrum för lärmiljö artiklar angelaki erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd bok utbildningsförvaltningen forum bygga skola danmark skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering skolutvärdering förskolor skl högsta betyg stort a artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö boverket förskolegårdar skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet spsm baracker almedalen ljus och belysning skola arkus tävling stadsplanering tegelhagens skola video berlin skolbyggnader riktlinjer svd kunskapsöversikt stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö dokumentation barns utemiljö npf gymnasium webinarium barnkonsekvensanalys nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler rapport friyta webbinarium glömstaskolan klassrum norge göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan törnquist alt arkitekter kästa skola modulförskolor hygienrum helsingfors utomhuspedagogik examensarbete remissvar ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser deltagande johan skytteskolan landamäreskolan cykel skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet hyllievångsskolan funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge vägledning lunaskolan oecd ele barn i samhället lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt bygga gradänger aix handledning gröna kvaliteter friytor cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö hägerneholmsskolan skolgård på taket tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen lighting dimensionering vallastaden tiundaskolan bygglekplatser nya zeeland slu lindängeskolan på ritbordet multifunktionshus enkät stadsbyggnad arkis linkedin högstadium grundskolor stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet