Pedagogisk utvärdering, seminarium 14 nov
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad har i samverkan med Högskolan i Gävle genomfört en utvärdering av fyra nybyggda skolor. Utvärderingens syfte är att förbättra förvaltningen i sin roll som beställare, men också att testa gåturer som en metod för systematisk erfarenhetsåterföring i vid lokalprojekt.
Vid detta digitala seminarium presenteras och diskuteras den rapport som utvärderingen resulterat i. Rapporten har författats tillsammans med Jan Grannäs (docent och universitetslektor i didaktik) och Anneli Frelin (professor i didaktik) från Högskolan i Gävle och båda deltar i presentationen. Dessutom kommer rapporten att diskuteras i en panel bestående av bland annat arkitekt, skolledare och representant för fastighetsägare. Inbjudan sker via Utbildingsförvaltningen och Ifous.
Tid och plats
Dag: 14 november
Tid: 13.30-15.30
Plats: Digitalt, anmälan sker via länk
Pris: Kostnadsfritt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus midsommarkransens skola stadsbyggnad lindängeskolan slu nya zeeland bygglekplatser pedagogik arq dialog hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen sweco universet disputation beställa handbok skolhusplanering release ljus, ljud och luft cored friytor gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek post occupancy evaluation förskolans utemiljö alviksskolan podcast bygge 3d-glasögon stödmaterial studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen peter lippman grundskola funktionsprogram högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser lekplatser regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan jämförelse adlibris råd utevistelse studenter skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande innovativa lärmiljöer nätverk programarbete möte skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium barns utemiljö dokumentation barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby stockholm workshop bub riktlinjer skolbyggnader berlin video tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering skolutvärdering högsta betyg stort a förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet spsm baracker almedalen ljus och belysning skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring angelaki artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt publikationer lärande rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader kth högskolan i gävle npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt rapport utbildningsförvaltningen friyta webbinarium glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a törnquist alt arkitekter kästa skola modulförskolor hygienrum helsingfors utomhuspedagogik examensarbete remissvar ur play utvärdering herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan kandidatarbeten kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande johan skytteskolan landamäreskolan nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor white arkitekter hagaskolan bokus umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder raoul wallenbergskolan parker miljö programhandling antologin barn i samhället vägledning lunaskolan oecd ele tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö hägerneholmsskolan skolgård på taket tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden tiundaskolan lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida på ritbordet sjöviksskolan rekommendationer gåtur arkis linkedin högstadium grundskolor stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet