Rum i förskolan

Boken beskriver, förutom forskning om rum i förskolan, hur barn kan involveras i processer som handlar om rum och förändring, och hur barns upplevelser av rum kan te sig. Utifrån tolv handfasta och inspirerande råd beskriver författarna hur rum kan utformas och hur möbler kan designas för en inbjudande och inkluderande förskola med lärande och lek i fokus.
Den här boken vänder sig till dig som förskollärare eller rektor i förskolan. Men även du som arbetar i skolan, leder pedagogiska utvecklingsarbeten eller ritar och designar förskolor, får här vägledning i hur rum som går i linje med styrdokument och pedagogik kan utformas. Författare är Mia Heikkilä, Jennie Schaeffer, Karin Saler, Malin Lindberg, Jens Engman och Anne Lillvist
Länk till förlaget där boken finns att köpa

Etiketter: förskolan rum handbok råd

Kommentarer

Arkiv

Länkar

Senaste kommentarer

  • Hebba Lejon » UR Play Skolstudion :  ”Hej! Väldigt intressant det ni tar upp och jag tar fasta på det ni säger om hur ..”

  • Mariana Aramburu » Seminarium 3 februari:  ”Det låter väldigt intressant. Själv är jag bekant med Fredrika Mårtensson respek..”

  • Marie-Louise Luther » Seminarium 17 september:  ”Hälsoaspekter vid nybyggnation av skollokaler, bl a ventilation och god luftkval..”

  • Sara Eklund » Seminarium om Inkluderande lärmiljöer:  ”Hej! Jag har fått förhinder i morgon och skulle vilja överlåta platsen till min ..”

  • Christer Holger » Seminarium 19 november:  ”Ser fram emot detta! ”

Senate inlägg

Etikettmoln