En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
programhandling studieresor bygge 3d-glasögon högskolan i gävle london utemiljöer linköping skolstudion magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering forskning slu bokus hagaskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan videofilmer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning energi högstadieskola möblering intervjuer skolhusgruppen evidence based design grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 linkedin arkis grundskolor högstadium sjöviksskolan stadsbyggnad enkät slu lärarnas tidning hemsida framtidsspaning dialog kth arkitektur pedagogik arq fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola universet webbinarium disputation sweco handbok skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby publikationer spsm svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin tegelhagens skola allmänna råd skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering tävling skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a arkitektur gåturer förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor skolor arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser forum bygga skola arkus bok skr ifous samhällsplanering baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö massivträ diskussion sisab utformning lågan bobergsskolan erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer workshop bub rinkeby stockholm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter stavsborgsskolan jungmark finsk skolarkitektur beställa arkitekturskolan forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dimensionering lindängeskolan bygglekplatser krokom rekommendationer gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar campus vasastan tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan arvika nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna inomhusmiljö pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter skl förstudie trondheim umeå universitet referat debattartikel funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan användning av skollokaler antologin parker miljö