En ny norsk rapport om utemiljöer
UTEOMRÅDER I SKOLER OCH BARNEHAGER - HVORDAN SIKRE KVALITET I UTFORMINGEN?
En norsk rapport som går igenom strategier för hur skolgården kan göra barn och unga mer fysiskt aktiva. Forskare från NMBU har studerat hur uteområden i norska skolor och förskolor kan bidra till att motverka den stadigt ökende inaktiviteten, och skapa god helsa og trivsel. Det har resulterat i uppdaterade rekommendationer för uteområdenas innehåll og storlek.
Läs mer om rapporten och ladda ner den via länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte peter lippman grundskola deltagande lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan remissvar examensarbete utomhuspedagogik helsingfors hygienrum modulförskolor kästa skola alt arkitekter törnquist paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus på ritbordet lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arbetsmiljö paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft cored friytor gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning bygge 3d-glasögon miljö parker utemiljöer linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu modulskolor opinion bygga skola rum aor architects fokus sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene kunskapsöversikt svd riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan friyta rapport möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum pris skolinspektionen utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer spsm publikationer forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker ifous samhällsplanering sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket förskolor förskolegårdar skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan energieffektivitet skolans utemiljö fysisk miljö skolverket skola arkus bok skr stockholm rinkeby lärande rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader kth npf gymnasium webinarium barnkonsekvensanalys nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler utbildningsförvaltningen programarbete nätverk inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö workshop bub intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage white arkitekter hagaskolan bokus utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter studieresor programhandling antologin podcast lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan skolhusplanering handbok beställa arkitekturskolan webbinarium universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dimensionering vallastaden tiundaskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett masterclass oslo 2018 kungsholmens skola gemensamma ytor magnus anclair värderingsverktyg arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe högsta betyg johan skytteskolan landamäreskolan cykel skolhusgruppen arvika