Stort A 2020 till Inkluderande lärmiljöer
I samband med årsmötet delade Skolhusgruppen ut vårt pris, Högsta betyg stort A, till Filiz Coskun och Johanna Hallgren, White Arkitekter. För rapporten Inkluderande lärmiljöer utgiven av ARQ. Vår motivering lyder:
"Välskriven, aktuell, hög forskningsnivå, bra analys, matnyttig och intressant!
Ett måste på alla skolarkitekters skrivbord/läsplatta. En självklar vinnare av vårt högsta betyg Stort A 2020.
Årsmötet hölls digitalt och trofén fick beskådas på skärmen. Rapporten finns att ladda ner under rubriken Publikationer här på vår hemsida.
Vi fick några nya styrelseledamöter: Christina Bodin Danielsson och Magnus Domberg, samt en ny suppleant Anna Ellingsen.
Mötet inleddes med ett intressant och tankeväckande föredrag av Professor Anneli Frelin och Docent Jan Grannäs, båda på Högskolan i Gävle. De berättade om sin forskning och om ett projekt där lärare fått studera ett förslag till ombyggnad av en aula i 3D och fått utvärdera miljön i förväg, PreOE Pre Occupancy Evaluation, och Affordances, vad den fysiska miljön ger oss för möjligheter.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe digitalt möte förskolegård uppsala rebus i det gröna skr medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan jämförelse utvärdering råd hygienrum examensarbete skolgårdsprojektet fysisk läromiljö törnquist modulförskolor eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff grundskolor högstadium linkedin arkis enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur slu lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö tengbom upprustning sweco universet arbetsmiljö skolgård på taket handbok arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft jungmark sjöstadsskolan handledning aix knutbyskolan bygga passivhus barns rättigheter barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby spsm workshop bub forskning hig artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering stadsplanering tävling skola kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a danmark arkus bok skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris forum bygga skola skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt stockholm lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla 40 årsjubileum fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt gradänger friytor f-6 skola gröna kvaliteter release finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor forumbyggaskola varlaskolan disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dialog arq lindängeskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 värderingsverktyg gemensamma ytor undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes lärmilljöpodden lindeskolan riba alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse utomhuspedagogik rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet utelek lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor programhandling