Nationellt centrum för lärmiljöer
Idag har SKL publicerat rapporten Nationellt centrum för lärmiljöer – en genomförd förstudie 2019. Nu får vi hoppas att den tas emot positivt av regeringen och att Skolverket får ett formellt uppdrag, så som förstudien föreslår.
Lars Benon arbetade med förstudien under första halvåret 2019. Suzanne de Laval medverkade i ett forskarseminarium som arrangerades inom förstudien. Helén Örtegren och Christin Appel på SKL har slutfört förstudien. Skolhusgruppens medverkan i en samrådsgrupp kring ett nationellt centrum nämns i rapporten.
Läs rapporten här
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering release ljus, ljud och luft cored f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan vägledning parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift högstadieskola möblering kiruna intervjuer nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola funktionsprogram poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass tidningsartiklar barrett hemlingby tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö glömstaskolan webbinarium nätverk möte skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer bub workshop artiklar riktlinjer angelaki video tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning barn i stad lärmiljöpodden malmö midsommarkransens skola movium inkluderande tävling arkus skola ljus och belysning almedalen baracker skolans utemiljö ifous forskning hig stadsplanering konferenser förskolan utvärdering av skolor gåturer skolor skolplanering skolutvärdering stort a förskolor skl högsta betyg stort a lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur konferens sveriges arkitekter kurser lärmiljöer skr energieffektivitet spsm samhällsplanering fysisk miljö skolverket danmark forum bygga skola utbildningsförvaltningen bok klassrum norge göteborg diskussion massivträ föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin skolbyggnader nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt rapport friyta programarbete innovativa lärmiljöer liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dialog arq pedagogik kth arkitektur nya zeeland slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet linkedin högstadium grundskolor arkis stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design louise sassene energi skolgårdsgestaltning dn debatt westholm videofilmer inomhusmiljö pedagogen pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london stödmaterial 3d-glasögon bygge studieresor alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan gällivare sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation