Nationellt centrum för lärmiljöer
Idag har SKL publicerat rapporten Nationellt centrum för lärmiljöer – en genomförd förstudie 2019. Nu får vi hoppas att den tas emot positivt av regeringen och att Skolverket får ett formellt uppdrag, så som förstudien föreslår.
Lars Benon arbetade med förstudien under första halvåret 2019. Suzanne de Laval medverkade i ett forskarseminarium som arrangerades inom förstudien. Helén Örtegren och Christin Appel på SKL har slutfört förstudien. Skolhusgruppens medverkan i en samrådsgrupp kring ett nationellt centrum nämns i rapporten.
Läs rapporten här
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet angelaki uppsala rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan remissvar rikstens skola råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan arq dialog hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola universet arbetsmiljö skolgård på taket varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt pedagogiskt program tellusborgsskolan tak fridaskolan förskolans utemiljö vägledning barn i samhället utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rötterna i rinkeby stockholm workshop bub nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg movium inkluderande glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm skr bok arkus forum bygga skola kurser sveriges arkitekter konferens lärmiljöer skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser utvärdering av skolor förskolan danmark skola tävling stadsplanering forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen ljus och belysning webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering rapport nätverk friyta webbinarium klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer kunskapsöversikt svd rinkeby publikationer lärande temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf post occupancy evaluation podcast lunaskolan oecd ele suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende clever classrooms barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok sweco disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors utvärdering jämförelse video ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan bidrag utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london högskolan i gävle funktionshinder antologin parker miljö programhandling