Klassrum med himlen som tak
En alldeles färsk kunskapsöversikt sammanställd av Johan Faskunger som visar att undervisning utomhus har utomordentligt stor betydelse för skolbarnens hälsa, utveckling och lärande.
Här får vi starka argument för skolgårdens och förskolegårdens betydelse i ett samhälle som hänvisar barnen till skolmiljön i större utsträckning än vad man gjorde förr i världen. Det finns evidens att peka på!
Ladda ner rapporten! - och läs den!
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
universet webbinarium disputation sweco handbok skolhusplanering paviljongskolor varlaskolan finsk skolarkitektur jungmark stavsborgsskolan gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder debattartikel referat umeå universitet trondheim skl förstudie white arkitekter fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik rum aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö videofilmer utveckling sickla skola kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte arvika johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet campus vasastan remissvar rikstens skola nfp helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur rekommendationer krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning rebus friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium npf utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor arkitektur gåturer skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö skl förskolor stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr ifous samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium skolinspektionen pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö arq pedagogik kth arkitektur dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair lindeskolan paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse video ur play rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten utelek uppsala förskolegård læringsmiljø poe neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen intervjuer möblering högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer björkrisskolan bokrelease vernissage pbl lunchföredrag hagaskolan bokus forskning slu evaluering neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa skolstudion linköping utemiljöer london högskolan i gävle 3d-glasögon bygge studieresor programhandling oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter release cored ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan forumbyggaskola hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer