Högsta betyg stort A till Skolgårdsprojektet
På Skolhusgruppens årsmöte den 28 maj på Knutbyskolan i Rinkeby delade vi ut vårt pris Högsta betyg Stort A till Skolgårdsprojektet, Stockholms stad Utbildningsförvaltningen. Projektledaren Malin Jönsson mottog priset och höll ett intressant föredrag om skolgårdprojektet.
Motiveringen till priset var:
”Utbildningsförvaltningen Stockholms stad tilldelas Högsta betyg Stort A 2018 för Skolgårdsprojektet som årligen förbättrar 5-7 skolgårdar genom en projektorganisation där eleverna har ett stort inflytande över resultatet. Det är ett extra plus att Skolgårdsprojektet utvärderar resultatet på skolgårdarna också.”
På mötet höll också Linus Sundin Eriksson ett föredrag om SISAB:s tävling "Rötterna i Rinkeby" och Jonna Isacson berättade om barninflytandetävlingen som genomfördes i samband med detta.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser regeringens proposition digitalt möte förskolegård kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby utvärdering ur play video jämförelse adlibris råd utevistelse studenter skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet hemsida framtidsspaning krokom bygglekplatser vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning sweco universet arbetsmiljö beställa handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak oecd ele lunaskolan podcast antologin programhandling miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande glömstaskolan friyta utbildningsförvaltningen rapport stockholms skolutvecklingsprojekt kungsholmens grundskola nyköping 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande publikationer forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker ifous samhällsplanering förskolan utvärdering av skolor konferenser kurser skolutvärdering stort a gåturer skolor skolplanering förskolegårdar förskolor boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skl högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola lärmiljöer konferens sveriges arkitekter skolans utemiljö energieffektivitet spsm fysisk miljö skolverket skola arkus bok skr stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf skolinspektionen ljus och belysning barnkonsekvensanalys skolbyggande högstadiet planering skolans lokaler möte programarbete nätverk webbinarium klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer bub workshop louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan bokus umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping bygge studieresor stödmaterial 3d-glasögon barn i samhället vägledning förskolans utemiljö post occupancy evaluation lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan cored ljus, ljud och luft release arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dialog arq pedagogik lärarnas tidning slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer gåtur arkis linkedin högstadium grundskolor masterclass oslo 2018 kungsholmens skola gemensamma ytor magnus anclair värderingsverktyg skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala angelaki kapacitet utelek lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika
Wow! Been trying to contact you since last Thursday.
Had to do some digging and voila! Here you are!
So you are the Brains behind this fabulous schoolyard project!
Super well done Malin! Any chance to see the video you shot?
The team and I leave for the Jump Rope competition on the 16th of this month!
The beautiful wooden platforms in the schoolyard make it very easy for the kids to train and practice! Thank you again and hope to hear back soon!