Högsta betyg stort A till Skolgårdsprojektet
På Skolhusgruppens årsmöte den 28 maj på Knutbyskolan i Rinkeby delade vi ut vårt pris Högsta betyg Stort A till Skolgårdsprojektet, Stockholms stad Utbildningsförvaltningen. Projektledaren Malin Jönsson mottog priset och höll ett intressant föredrag om skolgårdprojektet.
Motiveringen till priset var:
”Utbildningsförvaltningen Stockholms stad tilldelas Högsta betyg Stort A 2018 för Skolgårdsprojektet som årligen förbättrar 5-7 skolgårdar genom en projektorganisation där eleverna har ett stort inflytande över resultatet. Det är ett extra plus att Skolgårdsprojektet utvärderar resultatet på skolgårdarna också.”
På mötet höll också Linus Sundin Eriksson ett föredrag om SISAB:s tävling "Rötterna i Rinkeby" och Jonna Isacson berättade om barninflytandetävlingen som genomfördes i samband med detta.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog remissvar rikstens skola nfp campus vasastan hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass tidningsartiklar barrett hemlingby tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark aix sjöstadsskolan gällivare bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift högstadieskola möblering kiruna westholm louise sassene bub workshop skolbyggnader artiklar erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning barn i stad lärmiljöpodden malmö norge klassrum glömstaskolan webbinarium nätverk möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer skr bok arkus skola skolverket fysisk miljö samhällsplanering spsm energieffektivitet sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket förskolor förskolegårdar skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan ifous skolans utemiljö baracker almedalen danmark forum bygga skola tävling stadsplanering forskning hig rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen ljus och belysning barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport friyta programarbete innovativa lärmiljöer inkluderande movium göteborg diskussion massivträ föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd intervjuer energi skolgårdsgestaltning dn debatt utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge vägledning förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan handledning gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet linkedin högstadium grundskolor arkis stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby angelaki kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design
Wow! Been trying to contact you since last Thursday.
Had to do some digging and voila! Here you are!
So you are the Brains behind this fabulous schoolyard project!
Super well done Malin! Any chance to see the video you shot?
The team and I leave for the Jump Rope competition on the 16th of this month!
The beautiful wooden platforms in the schoolyard make it very easy for the kids to train and practice! Thank you again and hope to hear back soon!