Högsta betyg stort A till Skolgårdsprojektet
På Skolhusgruppens årsmöte den 28 maj på Knutbyskolan i Rinkeby delade vi ut vårt pris Högsta betyg Stort A till Skolgårdsprojektet, Stockholms stad Utbildningsförvaltningen. Projektledaren Malin Jönsson mottog priset och höll ett intressant föredrag om skolgårdprojektet.
Motiveringen till priset var:
”Utbildningsförvaltningen Stockholms stad tilldelas Högsta betyg Stort A 2018 för Skolgårdsprojektet som årligen förbättrar 5-7 skolgårdar genom en projektorganisation där eleverna har ett stort inflytande över resultatet. Det är ett extra plus att Skolgårdsprojektet utvärderar resultatet på skolgårdarna också.”
På mötet höll också Linus Sundin Eriksson ett föredrag om SISAB:s tävling "Rötterna i Rinkeby" och Jonna Isacson berättade om barninflytandetävlingen som genomfördes i samband med detta.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark aix sjöstadsskolan gällivare bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola deltagande poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet angelaki herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap jämförelse utvärdering ur play video studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande innovativa lärmiljöer programarbete friyta rapport skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping pris ljus och belysning skolinspektionen utdanningsdirektoratet barns utemiljö kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö riktlinjer berlin bobergsskolan allmänna råd bok arkus skola skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet spsm baracker almedalen danmark forum bygga skola tävling stadsplanering tegelhagens skola erfarenhetsåterföring artiklar skolbyggnader workshop bub publikationer stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation högskolan i gävle npf gymnasium webinarium barnkonsekvensanalys 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk webbinarium glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser johan skytteskolan landamäreskolan cykel nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet london användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor stödmaterial 3d-glasögon bygge vägledning förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan handledning gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign
Wow! Been trying to contact you since last Thursday.
Had to do some digging and voila! Here you are!
So you are the Brains behind this fabulous schoolyard project!
Super well done Malin! Any chance to see the video you shot?
The team and I leave for the Jump Rope competition on the 16th of this month!
The beautiful wooden platforms in the schoolyard make it very easy for the kids to train and practice! Thank you again and hope to hear back soon!