Skollokalernas betydelse för lärande
Äntligen finns denna rapport att ladda ned från SKL:s hemsida. Suzanne de Laval har sammanställt kunskapsöversikten som avslutas med ett förslag till hur vi ska bygga upp forskning, utvecklingsprojekt, rådgivning och annan gemensam kunskapsutveckling kring skolbyggande. Sverige ligger långt efter de övriga nordiska länderna när det gäller att sprida kunskap om våra lärmiljöer, den fysiska lärmiljön.
Länk till SKL:s webbutik
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering lighting kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning sweco universet disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval förskolans utemiljö vägledning barn i samhället 3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande webbinarium nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys ljus och belysning skolinspektionen npf högskolan i gävle kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande publikationer kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering spsm skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen danmark skola tävling stadsplanering tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer bub workshop stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan innovativa lärmiljöer klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala angelaki kapacitet utelek poe neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder antologin parker miljö programhandling post occupancy evaluation podcast lunaskolan oecd ele tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dialog arq lindängeskolan bygglekplatser nya zeeland slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät arkis linkedin högstadium grundskolor nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt