Välkommen till seminarium 8 mars
Välkommen till Skolhusgruppens seminarium ANMÄLAN
8 mars klockan 13–16
Cedervall arkitekter, Maria Skolgata 83, Stockholm
Tema för seminariet är:
Samhällsplanering för skolan, skolan som allaktivitetshus och ljus och belysning
13:00-13:15 Inledning
13:15-13:45 Lars Lindstaf - Att använda mark för förskola och grundskola som resurs i samhällsplaneringen
13:45-14:15 Emilia Hallin, Karin Manberger och Mikaela Lingvall - Skolan mitt i byn, allaktivitetshuset i Lindängeskolan
14:15-14:45 Kaffe och mingel
14:45-15:15 Thorbjörn Laike - Skolans ljus, dagsljusets och belysningens inverkan på upplevelse och beteende
15:15-15:45 Diskussion och frågestund
15:45-16:00 Avslutning och sammanfattning.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
antologin programhandling studieresor bygge funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer publikationer regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet kandidatarbeten rebus i det gröna skoldebatten lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play remissvar rikstens skola utomhuspedagogik utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter riba lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu lärarnas tidning hemsida arq dialog kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation varlaskolan forumbyggaskola paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby spsm workshop bub forskning hig artiklar berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan friyta utbildningsförvaltningen rapport planering högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö bok arkus forum bygga skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark skola tävling stadsplanering samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping skolans lokaler stockholms skolutvecklingsprojekt möte programarbete nätverk inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan skr skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt stockholm lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan handbok skolgård på taket arbetsmiljö universet sweco upprustning tengbom fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dimensionering vallastaden bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät arkis linkedin högstadium grundskolor nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt modulförskolor törnquist fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum råd utvärdering jämförelse campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet uppsala förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london användning av skollokaler linköping parker miljö 3d-glasögon