Välkommen till seminarium 8 mars
Välkommen till Skolhusgruppens seminarium ANMÄLAN
8 mars klockan 13–16
Cedervall arkitekter, Maria Skolgata 83, Stockholm
Tema för seminariet är:
Samhällsplanering för skolan, skolan som allaktivitetshus och ljus och belysning
13:00-13:15 Inledning
13:15-13:45 Lars Lindstaf - Att använda mark för förskola och grundskola som resurs i samhällsplaneringen
13:45-14:15 Emilia Hallin, Karin Manberger och Mikaela Lingvall - Skolan mitt i byn, allaktivitetshuset i Lindängeskolan
14:15-14:45 Kaffe och mingel
14:45-15:15 Thorbjörn Laike - Skolans ljus, dagsljusets och belysningens inverkan på upplevelse och beteende
15:15-15:45 Diskussion och frågestund
15:45-16:00 Avslutning och sammanfattning.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
antologin programhandling studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion referat umeå universitet arkitekturpedagogik evaluering fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet skoldebatten lekredskap herresta barkarby nfp campus vasastan jämförelse utvärdering råd hygienrum examensarbete skolgårdsprojektet fysisk läromiljö törnquist modulförskolor eu-projekt förvaltning skoldesign göteborgs universitet jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff grundskolor högstadium linkedin arkis enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom bygglekplatser pedagogik arq dialog kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen sweco universet arbetsmiljö skolgård på taket handbok arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft jungmark sjöstadsskolan handledning aix knutbyskolan bygga passivhus barns rättigheter barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby spsm workshop bub forskning hig artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering stadsplanering tävling skola kurser skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser gestaltad livsmiljö förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök artikel utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi skolgårdar studieresa lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum skolplanering lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan högsta betyg stort a danmark arkus bok skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris forum bygga skola skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt stockholm lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla 40 årsjubileum fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt gradänger friytor f-6 skola gröna kvaliteter release finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor forumbyggaskola varlaskolan disputation innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan upprustning tengbom fysisk lärmiljö rebus tiundaskolan hälsofrågor dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 värderingsverktyg gemensamma ytor undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes lärmilljöpodden lindeskolan riba alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse utomhuspedagogik rikstens skola remissvar ur play skollokaler frukostmöte medborgardialog skr rebus i det gröna uppsala förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi möblering utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan bidrag utredning debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan parker miljö 3d-glasögon