Malmös riktlinjer för friytor
Malmö har nu beslutat sig för riktlinjer för friytor vid förskolor och skolor! Hoppas fler kommuner tar efter.
Läs hela dokumentet!
Eller läs Malmös pressmeddelande om detta.
Ur inledningen:
"Barn behöver gott om plats för att leka och utvecklas. Tidigare fanns ingen minimigräns för förskole- och grundskolgårdarnas storlek men nu skärper Malmö kraven på hur stor uteytan ska vara. Stadsbyggnadsnämnden godkände på torsdagen riktlinjer som ska gälla vid nybyggnationer framöver."
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan vägledning bygge 3d-glasögon stödmaterial studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler london umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur hemkunskap uppsala utelek kapacitet angelaki herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap jämförelse utvärdering ur play video studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande innovativa lärmiljöer programarbete friyta rapport skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping pris ljus och belysning skolinspektionen utdanningsdirektoratet barns utemiljö kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö riktlinjer berlin bobergsskolan allmänna råd bok arkus skola skolverket fysisk miljö skolans utemiljö ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet spsm baracker almedalen danmark forum bygga skola tävling stadsplanering tegelhagens skola erfarenhetsåterföring artiklar skolbyggnader workshop bub publikationer stockholm rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation högskolan i gävle npf gymnasium webinarium barnkonsekvensanalys 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk webbinarium glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö programhandling antologin parker alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign