Malmös riktlinjer för friytor
Malmö har nu beslutat sig för riktlinjer för friytor vid förskolor och skolor! Hoppas fler kommuner tar efter.
Läs hela dokumentet!
Eller läs Malmös pressmeddelande om detta.
Ur inledningen:
"Barn behöver gott om plats för att leka och utvecklas. Tidigare fanns ingen minimigräns för förskole- och grundskolgårdarnas storlek men nu skärper Malmö kraven på hur stor uteytan ska vara. Stadsbyggnadsnämnden godkände på torsdagen riktlinjer som ska gälla vid nybyggnationer framöver."
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet remissvar rikstens skola nfp campus vasastan hygienrum examensarbete utomhuspedagogik törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling tidskriften stad tidningsartiklar barrett hemlingby på ritbordet gåtur rekommendationer sjöviksskolan bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola release ljus, ljud och luft handledning aix sjöstadsskolan gällivare knutbyskolan om lärmiljöer järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson lek suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin programhandling liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering pbl vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag utveckling sickla skola hållbara lärmiljöer westholm dn debatt skolgårdsgestaltning intervjuer publikationer bub workshop riktlinjer skolbyggnader berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö skolutvärdering sveriges arkitekter stort a konferenser kurser skolans nya rum arkitektur gåturer skolplanering förskolegårdar förskolor boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö skl högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor arkitekturpolitik förskola lärmiljöer konferens utvärdering av skolor förskolan ifous samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling stadsplanering spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport nätverk friyta inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan skr forskning hig artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd louise sassene kiruna möblering högstadieskola energi inomhusmiljö pedagogen tidskrift rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation podcast tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan tak barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad linkedin högstadium grundskolor arkis masterclass oslo 2018 kungsholmens skola magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba råd adlibris studenter utevistelse ur play utvärdering jämförelse skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design