Malmös riktlinjer för friytor
Malmö har nu beslutat sig för riktlinjer för friytor vid förskolor och skolor! Hoppas fler kommuner tar efter.
Läs hela dokumentet!
Eller läs Malmös pressmeddelande om detta.
Ur inledningen:
"Barn behöver gott om plats för att leka och utvecklas. Tidigare fanns ingen minimigräns för förskole- och grundskolgårdarnas storlek men nu skärper Malmö kraven på hur stor uteytan ska vara. Stadsbyggnadsnämnden godkände på torsdagen riktlinjer som ska gälla vid nybyggnationer framöver."
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling arkis grundskolor högstadium linkedin på ritbordet gåtur rekommendationer sjöviksskolan bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola stavsborgsskolan finsk skolarkitektur f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning parker antologin programhandling london utemiljöer linköping användning av skollokaler referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pedagogen inomhusmiljö tidskrift högstadieskola möblering energi intervjuer publikationer evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö skolhusgruppens pris stort a sisab utformning barn i stad lärmiljöpodden malmö norge klassrum glömstaskolan nätverk möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bub workshop artiklar forskning hig berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker skolans utemiljö energieffektivitet stort a lärmiljöer kurser förskolan arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök utemiljö skolgårdar årsmöte seminarium forskning antologi studieresa lärmiljö skolmiljö skl förskolor förskola skolplanering skolor gåturer sveriges arkitekter skolutvärdering konferenser konferens utvärdering av skolor ifous samhällsplanering fysisk miljö skolverket skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan skr riktlinjer skolbyggnader nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport friyta programarbete inkluderande movium göteborg diskussion massivträ föredrag köpenhamn lågan alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte louise sassene westholm skolgårdsgestaltning dn debatt utveckling hållbara lärmiljöer sickla skola pbl rum opinion bygga skola modulskolor fokus evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö 3d-glasögon bygge studieresor lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan handledning sjöstadsskolan aix jungmark ljus, ljud och luft release handbok beställa arkitekturskolan universet sweco disputation fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar masterclass oslo 2018 kungsholmens skola magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning eu-projekt göteborgs universitet skoldesign