Designing Collaborative Spaces for Schools
En intressant artikel i tidskriften The Journal av Peter Lippman om hur välformade gemensamma ytor kan befrämja lärandet i skolan. De gör att eleverna lär sig att arbeta tillsammans.
Länk till artikeln
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby utvärdering ur play video jämförelse utomhuspedagogik helsingfors hygienrum examensarbete kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis gåtur rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu lärarnas tidning tiundaskolan vallastaden dimensionering hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen sweco universet webbinarium disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan release ljus, ljud och luft cored sjöstadsskolan gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan podcast bygge 3d-glasögon miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bokus hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum aor architects fokus modulskolor sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene workshop bub riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan friyta utbildningsförvaltningen rapport stockholms skolutvecklingsprojekt kungsholmens grundskola nyköping 40 årsjubileum pris skolinspektionen npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer spsm publikationer forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö sveriges arkitekter konferens lärmiljöer förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket förskolor förskolegårdar skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser konferenser utvärdering av skolor förskolan samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket skola arkus bok skr stockholm rinkeby lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet webinarium barnkonsekvensanalys skolbyggande högstadiet planering skolans lokaler möte programarbete nätverk inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease forskning slu evaluering arkitekturpedagogik umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor programhandling antologin barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt om lärmiljöer knutbyskolan aix handledning gröna kvaliteter jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok beställa arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola kth arkitektur dialog arq pedagogik bygglekplatser krokom framtidsspaning hemsida på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet studenter utevistelse råd adlibris remissvar campus vasastan nfp rikstens skola frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika