Kreativa lärmiljöer på Business Arena
Trendspaning: Hur utvecklas arkitekturen inom skola/kreativa lärmiljöer? Och hur påverkar arkitekturen inlärning?
En god lärmiljö kräver inte bara skickliga pedagoger och goda undervisningsförutsättningar – även lokalmässiga faktorer spelar in. Det kan handla om allt från hur ljus, ljud och luft samspelar med aspekter som design och materialval. Hur definierar man en god lärmiljö i dag? Vilken betydelse har arkitekturen och den fysiska miljön för inlärningen? Hur ska en sådan pedagogisk byggnad utformas?
- Lina Swanberg, studiochef, Tengbom
- Suzanne de Laval, tekn. dr., Arkitekturanalys
- Susana Olsson Casas, vd, Vittra
Business Arena i Stockholm 16/9 klockan 14.30
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
disputation sweco universet arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan vägledning bygge 3d-glasögon stödmaterial studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan deltagande poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu nya zeeland hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning glömstaskolan webbinarium friyta rapport skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping pris webinarium gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation barnens miljö rötterna i rinkeby stockholm publikationer bub workshop skolbyggnader artiklar angelaki video tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning massivträ diskussion malmö midsommarkransens skola movium inkluderande tävling arkus skola ljus och belysning almedalen baracker spsm energieffektivitet forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor gåturer skolor skolplanering skolutvärdering stort a förskolor skl högsta betyg stort a lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik skolans nya rum förskola gestaltad livsmiljö arkitektur konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr samhällsplanering ifous skolans utemiljö fysisk miljö skolverket danmark forum bygga skola utbildningsförvaltningen bok klassrum norge göteborg barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan erfarenhetsåterföring berlin riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande temporära skolbyggnader kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen barnkonsekvensanalys 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt möte programarbete nätverk innovativa lärmiljöer tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger törnquist alt arkitekter kästa skola modulförskolor hygienrum helsingfors utomhuspedagogik examensarbete remissvar ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser funktionsprogram grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet hyllievångsskolan funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter miljö programhandling antologin parker alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö hägerneholmsskolan skolgård på taket