Skolgården - förvaltning och utveckling
En alldeles färsk bok! En handledning för den som utvecklar och förvaltar skolgårdar och förskolegårdar. Författare är Lena Jungmark och Petter Åkerblom, utgivare är SKL.
Utemiljön vid skolor har fått en allt mer framskjuten roll i dagens samhälle. För många barn är för- och grundskolegården de enda platserna där de kan leka och vistas ute på egen hand. Skolgården är dessutom en viktig lärandemiljö för verksamheten.
Beställ boken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
-
Löwhagen Sofia » Skolarkitektur i Finland - lunchföreläsning: ”Veg om möjligt”
-
Suzanne Andersson » Högstadiets skolgårdar: ”Vill gärna delta! ”
Senate inlägg
Etikettmoln
hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer disputation sweco handbok arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft jungmark sjöstadsskolan handledning aix gradänger bygga passivhus barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele programhandling studieresor bygge funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik rum pbl vernissage bokrelease sickla skola hållbara lärmiljöer utveckling möblering energi högstadieskola intervjuer publikationer regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan jämförelse utvärdering råd hygienrum examensarbete utomhuspedagogik fysisk läromiljö törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer oslo 2018 masterclass kungsholmens skola högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad enkät slu lärarnas tidning hemsida arq dialog kth arkitektur pedagogik behov i skolbyggnader utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen gymnasium barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader lärande stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt forskning hig artiklar berlin erfarenhetsåterföring tegelhagens skola lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering stadsplanering lärmiljöer skolutvärdering sveriges arkitekter stort a gåturer skolor skolplanering förskola arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö studieresa skolgårdar antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö artikel studiebesök skolmiljö skl förskolor skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur konferens utvärdering av skolor förskolan kurser konferenser skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan skr skolbyggnader riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö bub workshop spsm rötterna i rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö kth utdanningsdirektoratet npf webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering rapport nätverk friyta rebus upprustning tengbom fysisk lärmiljö vallastaden tiundaskolan hälsofrågor dimensionering lindängeskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus barrett tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning eu-projekt skolgårdsprojektet riba alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse nfp rikstens skola remissvar ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap skoldebatten utelek uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika louise sassene dn debatt westholm skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus lunchföredrag björkrisskolan bokus white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat skolstudion linköping utemiljöer london användning av skollokaler antologin parker miljö 3d-glasögon ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program barn unga och byggd miljö barn och unga fridda brismar pålsson knutbyskolan om lärmiljöer friytor f-6 skola gröna kvaliteter release finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor forumbyggaskola varlaskolan skolgård på taket arbetsmiljö universet