Skolenkät lanserad av OECD ELE
OECD Effective Learning Environments lanserade under våren 2018 en enkät som skolor kan använda för självevaluering. Den vänder sig till elever, lärare och skolledare med varsin enkät. Frågorna handlar om hur väl skollokalerna uppfyller sitt syfte och hur dess brukare upplever skolan. Enkäten är på engelska och kan bara laddas ned som PDF, men den är fullt användbar för den som så önskar. En pilotstudie har gjorts i Norge i sex skolor och gett intressant resultat.
Länk till OECD ELE och enkäten
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog jämförelse utvärdering ur play video studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden jordbro skolmiljöer undervisningsnära gradänger nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling arkis grundskolor högstadium linkedin på ritbordet gåtur rekommendationer sjöviksskolan bygglekplatser lindängeskolan slu hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls disputation sweco universet webbinarium paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola jungmark stavsborgsskolan finsk skolarkitektur handledning aix sjöstadsskolan gällivare knutbyskolan om lärmiljöer järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan studieresor bygge 3d-glasögon miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl pedagogen inomhusmiljö videofilmer westholm dn debatt skolgårdsgestaltning energi louise sassene bub workshop artiklar riktlinjer erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a föredrag köpenhamn barn i stad lärmiljöpodden malmö norge klassrum glömstaskolan nätverk möte utbildningsförvaltningen stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola 40 årsjubileum pris webinarium utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker skolans utemiljö energieffektivitet sveriges arkitekter konferens konferenser förskola skolans nya rum arkitekturpolitik gåturer gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skl skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket förskolor förskolegårdar skolplanering arkitektur skolor stort a skolutvärdering kurser lärmiljöer utvärdering av skolor förskolan ifous samhällsplanering fysisk miljö skolverket skola arkus bok skr publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth npf gymnasium skolinspektionen barnkonsekvensanalys högstadiet skolbyggande planering skolans lokaler rapport friyta programarbete inkluderande movium göteborg diskussion massivträ utformning sisab lågan allmänna råd bobergsskolan berlin skolbyggnader nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd intervjuer kiruna möblering högstadieskola tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling aor architects rum opinion bygga skola modulskolor fokus white arkitekter hagaskolan bokus magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer london programhandling antologin parker vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga gradänger bygga gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release skolhusplanering handbok beställa arkitekturskolan innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dialog arq pedagogik kth arkitektur krokom framtidsspaning hemsida lärarnas tidning multifunktionshus enkät stadsbyggnad tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar masterclass oslo 2018 kungsholmens skola magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design