En tillgänglig lärmiljö – NPF i skolan, hur gör man?
Välkommen till ett seminarium om tillgängliga utbildningslokaler för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar arrangerat av Sweco. Den 14 september kl. 09.00-12.00 i Hörsalen, Sweco, Gjörwellsgatan 22 i Marieberg, Stockholm.
För inbjudan kontakta Anna Ellingsen: anna.ellingsen@sweco.se
Personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som exempelvis autism och ADHD upplever ofta sinnesintryck som ljud och synintryck på ett annorlunda sätt. Vad behöver man tänka på vid utformningen av skolans lokaler för att tillgodose god tillgänglighet för elever med NPF? Hur samspelar skolans organisation, pedagogik och lokaler?
Program
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
antologin programhandling studieresor bygge linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet kandidatarbeten rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler nfp campus vasastan remissvar rikstens skola utomhuspedagogik helsingfors hygienrum examensarbete skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium riba lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg oslo 2018 masterclass kungsholmens skola barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad lindängeskolan slu lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering hälsofrågor tiundaskolan behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning sweco universet webbinarium disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation npf barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader nationellt centrum för lärandemiljöer rinkeby stockholm kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering forskning hig stadsplanering tävling skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser forum bygga skola arkus bok skr skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer bub workshop spsm publikationer lärande rötterna i rinkeby barnens miljö kth gymnasium utdanningsdirektoratet barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus kth arkitektur dialog arq pedagogik bygglekplatser krokom framtidsspaning gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät arkis linkedin högstadium grundskolor nätverksträff stadsutveckling kunskapsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt modulförskolor törnquist alt arkitekter kästa skola adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse video ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet uppsala förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie utemiljöer london högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan parker miljö 3d-glasögon