Högsta betyg stort A till Skolgårdsprojektet
På Skolhusgruppens årsmöte den 28 maj på Knutbyskolan i Rinkeby delade vi ut vårt pris Högsta betyg Stort A till Skolgårdsprojektet, Stockholms stad Utbildningsförvaltningen. Projektledaren Malin Jönsson mottog priset och höll ett intressant föredrag om skolgårdprojektet.
Motiveringen till priset var:
”Utbildningsförvaltningen Stockholms stad tilldelas Högsta betyg Stort A 2018 för Skolgårdsprojektet som årligen förbättrar 5-7 skolgårdar genom en projektorganisation där eleverna har ett stort inflytande över resultatet. Det är ett extra plus att Skolgårdsprojektet utvärderar resultatet på skolgårdarna också.”
På mötet höll också Linus Sundin Eriksson ett föredrag om SISAB:s tävling "Rötterna i Rinkeby" och Jonna Isacson berättade om barninflytandetävlingen som genomfördes i samband med detta.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
miljö parker antologin programhandling liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle referat umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects pedagogen inomhusmiljö videofilmer westholm dn debatt skolgårdsgestaltning energi louise sassene evidence based design regeringsuppdrag deltagande cykel landamäreskolan johan skytteskolan poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten remissvar rikstens skola nfp campus vasastan utevistelse studenter adlibris råd törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter förvaltning skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass arkis grundskolor högstadium linkedin stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom kth arkitektur pedagogik arq dialog tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering release ljus, ljud och luft cored f-6 skola friytor gröna kvaliteter bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter suzanne de laval clever classrooms vård- och omsorgsboende lek podcast post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan sisab utformning massivträ diskussion göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen skolverket fysisk miljö samhällsplanering ifous forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a skolor arkitektur förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor gåturer arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser skola arkus bok skr energieffektivitet skolans utemiljö baracker almedalen webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer workshop bub publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth npf gymnasium förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället vägledning tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan tak fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan gällivare sjöstadsskolan aix handledning finsk skolarkitektur stavsborgsskolan jungmark forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor webbinarium universet sweco disputation liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet hemlingby barrett tidningsartiklar tidskriften stad stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger arkdes kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum video ur play utvärdering jämförelse bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika nätverksmöte intervjuer kiruna möblering högstadieskola tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola utveckling lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage pbl white arkitekter hagaskolan bokus magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer london 3d-glasögon bygge studieresor
Wow! Been trying to contact you since last Thursday.
Had to do some digging and voila! Here you are!
So you are the Brains behind this fabulous schoolyard project!
Super well done Malin! Any chance to see the video you shot?
The team and I leave for the Jump Rope competition on the 16th of this month!
The beautiful wooden platforms in the schoolyard make it very easy for the kids to train and practice! Thank you again and hope to hear back soon!