Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
innovativa lärmiljöer arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa handbok cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin högskolan i gävle london utemiljöer linköping användning av skollokaler magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion forskning slu bokus hagaskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen inomhusmiljö kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte arvika johan skytteskolan högsta betyg peter lippman neuropsykiatriska diagnoser poe læringsmiljø förskolegård uppsala utelek kapacitet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet video jämförelse utvärdering ur play utevistelse studenter adlibris råd kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur rekommendationer lärarnas tidning hemsida framtidsspaning dialog kth arkitektur pedagogik arq fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium gymnasium npf kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor arkitektur gåturer skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö skl förskolor stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr ifous samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan rebus upprustning tengbom liljewalls dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor slu lindängeskolan bygglekplatser krokom enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden kästa skola modulförskolor törnquist alt arkitekter utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar campus vasastan rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser landamäreskolan cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen intervjuer möblering högstadieskola energi skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling videofilmer rum opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter skl förstudie trondheim umeå universitet referat debattartikel funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan 3d-glasögon bygge studieresor programhandling oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter stavsborgsskolan jungmark finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering universet sweco disputation webbinarium