Malmös riktlinjer för friytor
Malmö har nu beslutat sig för riktlinjer för friytor vid förskolor och skolor! Hoppas fler kommuner tar efter.
Läs hela dokumentet!
Eller läs Malmös pressmeddelande om detta.
Ur inledningen:
"Barn behöver gott om plats för att leka och utvecklas. Tidigare fanns ingen minimigräns för förskole- och grundskolgårdarnas storlek men nu skärper Malmö kraven på hur stor uteytan ska vara. Stadsbyggnadsnämnden godkände på torsdagen riktlinjer som ska gälla vid nybyggnationer framöver."
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar gåtur rekommendationer sjöviksskolan hemsida framtidsspaning krokom bygglekplatser tiundaskolan vallastaden dimensionering hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning disputation sweco universet webbinarium arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark sjöstadsskolan gällivare f-6 skola knutbyskolan om lärmiljöer barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter järfälla fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan podcast antologin programhandling studieresor liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bokus hagaskolan white arkitekter vernissage bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte peter lippman grundskola deltagande lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan remissvar examensarbete utomhuspedagogik helsingfors hygienrum modulförskolor kästa skola alt arkitekter törnquist lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete utbildningsförvaltningen skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping barnkonsekvensanalys webinarium gymnasium npf kth temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby lärande rinkeby stockholm kunskapsöversikt svd riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet skolans utemiljö fysisk miljö skolverket skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö workshop bub publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer barnens miljö dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen pris 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt möte rapport friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe högsta betyg johan skytteskolan landamäreskolan cykel skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet referat debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer parker miljö 3d-glasögon bygge vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt bygga gradänger aix handledning gröna kvaliteter friytor cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning slu lindängeskolan på ritbordet multifunktionshus enkät stadsbyggnad arkis linkedin högstadium grundskolor stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet